دسر شکلاتی خامه ای مخصوص کودکان

دسر شکلاتی خامه ای
دسر شکلاتی خامه ای

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر و شیرینی عالی را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.دسر شکلاتی خامه ای را در ادامه مطلب زیر به شما عزیزان آموزش داده ایم امیدوارم خوشتان بیاید.

مواد لازم برای تهیه دسر شکلاتی خامه ای

  1. 200 گرم چیپس شکلات نیمه شیرین
  2. 1و1/2 فنجان خامه غلیظ برای تزیین
  3. 1و 1/2 فنجان کرم خامه ای
  4. 6قاشق غذاخوری کره
  5. 3تخم مرغ بزرگ
  6. 1قاشق چای خوری عصاره وانیل
  7. تمشک برای تزیین به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه دسر شکلات خامه ای

چیپس های شکلات را در مخلوط کن بریزید و کرم خامه ای را آب کنید و روی شکلات ها بریزید تا کاملا ته نشین شود برای 30 ثانیه مخلوط کن را با سرعت  متوسط تنظیم کنید تا مواد مخلوط ود.کره را اضافه کنید و بگذارید کمی سرد شود.دو دقیقه دیگر مخلوط کن را روشن کنید تا مواد کامل مخلوط شود.تخم مرغ و وانیل و کمی نمک را اضافه کنید و با سرعت بالا مخلوط کنید.مواد را داخل 6 ظرف مخصوص دسر بریزید و با خامه فرمی و تمشک و چیپس خرد شده تزیین کنید.

 

 

درباره شکلات

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف شکلات سیاه میزان کلسترول مفید(HDL) خون را افزایش و میزان کلسترول مضر(LDL) را کاهش می‌دهد.محققان با بررسی اثرات شکلات سیاه حاوی کاکائوی زیاد و همچنین شکلات‌هاییکه درصد کاکائوی آن‌ها ناچیز است به این نتیجه رسیدند مصرف منظم روزانه 20 گرم شکلات سیاه 70 درصد باعث بهبود جریان خون می‌شودکاکائو سرشار از پولیفنول است و این آنتی اکسیدان باعث جریان بهتر خون می‌شود، رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و مانع از اکسایش کلسترول مضر خون می‌شودنتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد شکلات سیاه حاوی ماده‌ی شیمیایی به نام تئوبرومین است که می‌تواند احتمال اکلامپسی، یکی از اختلالات دوره‌ی بارداری، را کاهش ‌دهد. توجه داشته باشید هرچه شکلات تیره‌تر باشد یعنی کاکائوی آن بیشتر باشد مفیدتر است. اکلامپسی اختلالی است که فشار خون زنان باردار را بالا می‌برد. محققان مشاهده کردند مصرف شکلات سیاه می‌تواند باعث کاهش 69 درصدی این بیماری شود. البته باید بگوییم که محققان همچنان در خصوص ارتباط بین مصرف شکلات و کاهش احتمال ابتلا به اکلامپسی مشغول مطالعه و بررسی هستند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *