چیپس سیب زمینی خانگی سالم و مقوی

چیپس سیب زمینی خانگی
چیپس سیب زمینی خانگی

سیب زمینی یکی از پرطرفدار ترین سبزی ها به شمار میرود.امروز میخواهیم طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی را که یک غذای سالم و مقوی است را به شما آموزش میدهیم.این غذا بسیار آسان تهیه میشود.

مواد لازم برای تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

  1. 1 قاشق غذاخوری روغن نباتی
  2. 1سیب زمینی بریده نازک
  3. 1/2قاشق چای خوری نمک

 

 

طرز تهیه چیپس سیب زمینی

روغن نباتی را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و سیب زمینی ها را داخل آن بریزید و تکان دهید به گونه ای که سیب زمینی ها خردنشوند.یک سینی مخصوص فر را چرب کنید و سیب زمینی ها را روی ان با کمی فاصله قرار دهید بگذارید برای 3 تا 5 ذقیقه در ماکروویو به آرامی سرخ شود.چیپس ها را از داخل سینی بردارید و روی آنها را نمک بپاشید.میتوانید چیپس ها را ادویه های مخصوص سیب زمینی نیز بزنید.باقیمانده سیب زمینی ها را نیز به همین منوال تهیه کنید.

 

 

درباره سیب زمینی

پوست سیب زمینی ماننده پوست میوه ها وسبزیجات دارای ماده آنتی اکسیدان است بنبراین از پیر شدن سلولها و نیز از بوجود آمدن سلولهای سرطانی جلوگیری می کند .سیب زمینی بهترین دارو برای آنهایی است که بدنشان اسیدی است و اینگونه اشخاص بایدس یب زمینی را با پوست و با بخار پخته و بخورند زیرا سیب زمینی آب پز وس رخ شده برعکس سیب زمینی با بخار پخته شده تولید اسید در بدن می کند .سیب زمینی داروی خوبی برای از بین بردن تورم است . برای این منظور سیب زمینی را طبقه طبقه کرده و در سوپ بیاندازید و بگذارید تقریبا نیم پز شده و سپس آنرابخورید .

سیب زمینی بعلت درا بودن پتاسیم زیاد تمیز کننده کبد نیز می باشد .سیب زمینی بدن را جوان می کند .سیب زمینی داروی بیماریهای قلب نیز می باشد .سیب زمینی قرمز درمان کننده بواسیر خونی و دردناک می باشد . برای این منظور سیب زمنی راب طور باریک بریده و بصورت شیاف دارورید و روی آن کمی روغن ویتامین E و یا وازلین مالیده و پس از قضای حاجت بداخل معقد بگذارید . این عمل را اگر چند روز ادامه دهید بواسیر برطرف می شود

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *