سیب زمینی پفکی سرخ شده جدید

سیب زمینی پفکی سرخ شده
سیب زمینی پفکی سرخ شده

همه خانم ها میدانند سیب زمینی از جمله غذای مورد علاقه کودکان است.در ادامه مطلب زیر مدل جدید از سیب زمینی را برای شما رونمایی میکنیم. در ادامه طرز تهیه سیب زمینی پفکی سرخ شده را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پفکی سرخ شده

  1. 3 فنجان آرد همه منظوره
  2. 1قاشق غذا خوری پودر پخت
  3. 1قاشق چای خوری نمک
  4. 1/2قاشق چای خوری فلفل سیاه
  5. 1/2فنجان کره
  6. 1/2فنجان پنیر چدار
  7. 6قطعه بیکن خرد شده به صورت ریز
  8. 3قاشق غذا خوری چیپس خرد شده
  9. 1فنجان خمیر سیب زمینی
  10. 1تخم مرغ
  11. 1/2فنجان خامه ترش

 

 

طرز تهیه سیب زمینی پفکی سرخ شده

فر را روی درجه 425 فارنهایت تنظیم کنید.در یک کاسه بزرگ آرد و پودر پخت و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.کره را به صورت سرد شده به مواد اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید به طوری که دانه های مانده در آن به اندازه یک نخود دیده شود.بیکن خرد شده را به مواد اضافه کنید حدود دو قاشق غذاخوری.پنیر خرد شده و چیپس حدود یک قاشق غذاخوری به مواد اضافه کنید.خمیر سیب زمینی را اضافه کنید و باهم مخلوط کنید.خمیر را روی سینی پخت به اندازه توپ بیلیارد در آورید.روی آن را با برس شیرینی پزی تخم مرغ بزنید و به مدت 20 تا 25 دقیقه بگذارید تا در فر پخته شود.قبل از اینکه غذا را میل کنید بیکن پپخته شده و چیپس را برای تزیین روی سیب زمینی ها بریزید و میل کنید.

 

 

درباره مضرات چیپس

مصرف نمك به منظور خوشمزه شدن چيپس و پفك به مقادير زياد، سبب آسيب به كليه‌ها، تغيير ذائقه افراد به شورخواري، تجمع آب در بدن و در نتيجه تورم بافت‌ها و افزايش فشار خون و سكته‌هاي قلبي و مغزي مي‌شود.استفاده از روغن با ترانس بالا در تهيه چيپس و پفك منجر به افزايش وزن، چربي خون و در نهايت بيماري‌هاي قلبي عروقي مي‌شود. همچنين استفاده از روغن‌هايي كه چندين بار براي سرخ كردن استفاده مي‌شوند و غالبا بوي روغن سوخته و رنگ كدر و مات به محصول مي‌دهند، از جمله خطرناك‌ترين مواردي است كه مي‌تواند منجر به مسموم و سرطان‌زا شدن محصول خصوصا چيپس شود. گرما ديدن شديد محصول طي فرآيند سرخ شدن منجر به ايجاد راديكال‌هاي آزاد پراكسيد مي‌شود. اين مواد زياني شبيه به مواد شيميايي موجود در دود سيگار دارند و سبب ابتلاي افراد به سرطان ريه، سينه و مثانه مي‌شود.مصرف رنگ نارنجي تارترازين در پفك باعث بروز اختلالات رفتاري، اضطراب، تندخويي و آلرژي كودكان مي‌شود

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *