کلم بروکلی پخته شده با سیر و لیمو

کلم بروکلی پخته شده
کلم بروکلی پخته شده

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و در عین حال رژیمی میگردید ما غذاهای خوشمزه ای را برای آموز به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کلم بروکلی پخته شده با سیر و لیمو را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم بریا تیهه کلم بروکلی پخته شده با سیر و لیمو

  1. 2سر بروکلی، به گلدانها جدا شده است
  2. 2قاشق چای خوری فوق العاده روغن زیتون
  3. 1قاشق چای خوری نمک دریایی
  4. 1/2قاشق چای خوری فلفل سیاه
  5. 1سیر میخک زده
  6. 1/2قاشق چای خوری آب لیمو

 

 

طرز تهیه کلم بروکلی ÷خته شده با سیر و لیمو

فر را روی 400 درجه فارنهایت تنظیم کنید.در یک کاسه بزرگ کلم بروکلی را با روغن زیتون و نمک درب=یا و سیر و فلفل بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا پخته شود15 تا 20 دقیقه برای پختن کلم ها کافی است.کلم بروکلی را داخل یک ظرف بریزید و آب لیمو را روی کلم ها بریزید.

 

درباره کلم بروکلی

بروکلی از خانواده کلم‌ها می‌باشد و از سبزيهايی است كه بهترين فصل آن پاييز و زمستان می‌باشد و منبع خوب ويتامين c و فيبر است. قسمت خوراکی بروکلی سر نامیده شده به رنگ بنفش يا سبز تيره است. سر اصلی در مرکز و بالای گیاه روئیده شده است و زمانی که سر اصلی برداشته و قطع شود، سرهای جانبی شروع به رشد کرده و نمایان می‌شوند. قسمت سر بروکل سرشاز از مواد غذایی و خواص درمانی است. کلم بروكلي خام را می توان 3 روز يا بيشتر در يخچال نگهداری کرد. به طور کلی سبزیجاتی همچون انواع کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ، گل کلم و کلم قمری که شکل ظاهری گل آنها همانند چلیپا (صلیب) است، سبزیجات چلیپایی گفته شده، این سبزی‌ها دارای ترکیبات ضد سرطان بسیار قوی هستند. نتایج مطالعات نشان داده، مصرف مستمر گل کلم، کلم بروکلی و کلم بروکسل از احتمال ابتلا به سرطان پروستات می‌کاهد و خطر مرگ و میر و عود سرطان سینه را ۲۲ تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد که میزان این خاصیت به مقدار و نوع مصرف کلم بستگی دارد.

 

Check Also

سبزیجات پاییزی با طعم ادویه هندی درست کنید

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و رژیمی برای پاییز میگردید طرز تهیه سبزیجات پاییزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *