ماکارونی با سس گوجه فرنگی تازه

ماکارونی با سس گوجه
ماکارونی با سس گوجه

ماکارونی از جمله غذاهای پر طرفدار مخصوصا برای بچه هاست اگر این ماکارونی با سس گوجه فرنگی تازه پخته شود بسیار سالم تر میشود. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این نوع غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با سس گوجه فرنگی

  1. 1بسته ماکارونی
  2. یک بسته گوجه گیلاسی
  3. 1/4فنجان ریحان تازه ریز خرد شده
  4. 1/4فنجان پیاز سرخ شده
  5. 1/4فنجان پنیر پارمسان

 

طرز تهیه ماکارونی با سس گوجه فرنگی

آب را در یک قابلمه بگذارید تا جوش بخورد.برای تهیه سس ماکارونی گوجه گیلاسی ها را خرد کنید پیاز را نیز خرد کنید. در ابتدا پیاز را در روغن سرخ کنید و بعد از آن گوجه را روی پیاز بریزید و تا حدی تفت دهید که اولا پیاز ها نسوزد و ثانیا گوجه گیلاسی ها له شوند.ریحان و پنیر پرمسان و ادویه های دیگر را نیز به مواد اضافه کنید.بعد از اینکه آب به جوش آمد ماکارونی را داخل آب بریزید تا نرم شود. آن را بعد از ده دقیقه آبکش نمایید. به دلخواه خود یا بگذارید تا دم بکشد و روی آن را سس بریزید و یا میتوانید بگذارید تا دم بکشد.

 

 

درباره ریحان

گیاه گرم و خشک می باشد و خواص درمانی آن مقوی، محرک و بادشکن است و به هاضمه کمک می کند، علاوه براین تب بر، آرام کننده و ضد اسپاسم است.ریحان باعث رفع بوی بد ناشی ازخوردن سیر و پیاز می شود. همچنین زخمهای دهان را از بین برده و کندی دندان را برطرف می کند.خواص درمانی ریحان:از سوی دیگر، ضعف معده و ضعف اعصاب را رفع، و انواع سردرد و میگرن را تسکین می دهد. برای قی کردن و سکسکه و پولیپهای بینی مفید بوده و درد سینه، سرفه و تنگی نفس را نیز درمان می کند.خواص درمانی ریحان:تخم ریحان هم ملین است وهم برای قطع اسهال مصرف می شود. اسهال خونی و سوزاک و زخمهای خورنده را درمان و دم کرده تخم آن درجه حرارت بالای بدن را کاهش می دهدخواص درمانی ریحان:ریحان آرامش­دهنده اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی بسیار مؤثر است. اگر 20 تا 50 گرم ساقه ریحان که دارای برگ و گل است را در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه دم کنید. سپس آن را صاف و شیرین نمایید و پس از هر غذا یک فنجان بنوشید افسردگی را برطرف می‌کند.خواص درمانی ریحان:خواص ضد باکتریایی ریحان مربوط به روغن‌های فرار (روغن‌های ضروری) موجود در آن مانند استراگول، لینالول، سینئول، اوژنول، سابینن، میرسن و لیمونن می‌شود. پژوهشگران ثابت کرده­اند که روغن‌های ضروری ریحان در برابر رشد ناخواسته انواع بسیاری از باکتری‌ها مانند گونه‌های مختلفی که در برابر آنتی بیوتیک‌های معمولی مقاومت نشان داده­اند اثر درمانی و محافظتی خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند.

 

Check Also

لازانیا رولی آسان پخت و خانگی لذیذ

امروز طرز تهیه یک غذای خانگی خوشمزه را قصد داریم به شما بانوان عزیز آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *