سوپ ترکیه ای یک پیش غذای منحصر بفرد

سوپ ترکیه ای
سوپ ترکیه ای

امروز میخواهیم طرز تهیه یک پیش غذای عالی را به شما بانوان علاقمند به آشپزی آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ ترکیه ای را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این غذا را در منزل درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ترکیه ای

  1. 1/1فنجان گوشت پخته شده بوقلمون
  2. 4فنجان سوپ سبزیجات
  3. 200 گرم گوجه فرنگی خرد شده
  4. 120 گرم فلفل سبز
  5. پیاز خرد شده
  6. 2 حبه سیر خرد شده
  7. 1قاشق غذاخوری آب لیمو
  8. 1/2قاشق چای خوری گل زیره سبز
  9. نمک و فلفل
  10. 1آووکادو پوست کنده
  11. 1فنجان پنیر مونتری

 

 

طرز تهیه سوپ ترکیه ای

در یک کاسه بزرگ روی گرمای متوسط گوجه فرنگی گوشت بوقلمون و سبزی و پیاز و سیر و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و بگذارید تا تفت بخورد.مواد را با نمک و زیره و فلفل ترکیب کنید و بگذارید تا جوش بخورد.حرارت را کاهش دهیدو مواد را 15 تا 20 دقیقه بجوشانید.آووکادو را با مواد مخلوط کنیدو داخل طرف بریزید و بالای آن را پنیر خرد شده بریزید.15 دقیقه بگذارید تا مواد تهیه شود.

 

 

درباره آووکادو

آووكادو درختي است كه ارتفاع آن به حدود 6 متر مي رسد و درقسمت هاي گرم آمريكا و برزيل و غرب هندوستان پرورش مي يابد .منشاء آووكادو آمريكاي جنوبي بوده كه از آنجا به نواحي ديگر دنيا راه يافته است .برگهاي اين درخت ضخيم و سبز و گلهاي آن كوچك و سبز رنگ است . ميوه آن مانند گلابي و دراي پوستي سخت برنگ سبز تيره و يا سياه استدر حدود 400 نوع مختلف آووكادو وجود دارد كه بعضي از آنها دراي پوست صاف و سبز رنگ بوده ولي پوست برخي از آنها سياه و خشن است.

مدركي در دست است كه نشان مي دهد ماياها و اينكاها از اين ميوه استفاده مي كرده اند .آووكادو چرب است و دراي اسيدهاي آمينه مختلف مانند سيستين Cystine تريپتوفان Tryptophane و تيروسين Tyrosine مي باشد . در تحقيقات جديدي كه انجام شده وجود چند نوع آنتي بيوتيك در آووكادو ثابت شده است .دانه گياه دراي مقدر كمي ( در حدود 2 درصد ) روغن است . اين روغن غليظ و سفت و به رنگ زرد مايل به سبز بوده كه دراي بو و طعمي مطبوع است .

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *