پیتزا نعنایی مخصوص طرفداران فست فود

پیتزا نعنایی مخصوص
پیتزا نعنایی مخصوص

اگر یکی از طرفداران خاص فست فود هستید امروز پا به پای ما همراه باشید تا طرز تهیه یک فست فود عالی را به ما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طزز تهیه پیتزا نعنایی مخصوص را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا نعنایی مخصوص

  1. 2فنجان ماکارونی پیچ پیچی
  2. 200 گرم گوشت گاو
  3. 1پیاز، خرد شده
  4. 2حبه سیر
  5. 1فلفل فلفل زرد
  6. 1فنجان کالباس پپرونی
  7. 100 گرم سس پیتزا
  8. 4قاشق غذاخوری شیر
  9. 4فنجان پنیر موتزارلا
  10. نخود فرنگی مقداری
  11. نعناع دو شاخه

 

طرز تهیه پیتزا نعنایی مخصوص

ماکارونی های پیچ پیچی را داخل آب بریزید و طبق دستور روی بسته آن بپزید. فر را روی 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.گوشت گاو را با پیاز و سیر و فلفل با گرمای متوسط بپزید.نخود فرنگی را روی اجاق بگذارید و بپزید. سس پیتزا و شیر را با هم مخلوط کنید و بهم بزنید.مواد را با هم مخلوط کنید نعناع را نیز به مواد مخلوط شده اضافه کنید و داخل ظرف پیرکس مستطیلی بریزید. و پنیر را روی آن بریزید و روی آن را کاباس پپرونی بچینیدو بگذارید تا به مدت 20 دقیقه در 350 درجه بگذارید تا پخته شود.

 

 

درباره نعناع

از هر گیاهی مانند برگ نعنا، بیدمشک، ریحان، گل محمدی یا زیره که دارای رایحه و اسانس باشد، می توان عرقیات گیاهی تولید کرد.برای تولید عرق گیاهی، ابتدا آب و ماده معطر را که همان گیاه باشد، می جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، معطری است که ما ایرانی ها به آن ها عرق گیاهی می گوییم.طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می شود. این آب های معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوبشان، خواصی هم برای بدن دارند. ما ایرانی ها معمولاً فقط به مایعی که از گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود، «گلاب» می گوییم و سایر آب های معطر مقطر را «عرق گیاهی» یا «طبی» می نامیم.

هر ماده ای که پاستوریزه شود، عاری از وجود هرگونه آلودگی میکروبی و انگلی است پس آلودگی های احتمالی، در عرق نعناهای کارخانه ای که عبارت پاستوریزه روی آن ها درج شده، وجود نداردعرق از فرآیند تقطیر به دست می آید و مایعی که تقطیر می شود، کاملا استریل و عاری از هرگونه آلودگی است اما امکان دارد آلودگی از طریق ظرف آلوده یا فردی که عرق را به صورت سنتی تولید و بسته بندی می کند، به محصول نهایی راه یابد. به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که عرق نعناهای سنتی کاملا استریل یا کاملا آلوده هستند.اگر عرق نعنا در کارگاه های خانگی با شرایط بهداشتی تهیه و از ظرف های پاکیزه برای بسته بندی آن استفاده شود و خود تولیدکننده هم مسایل بهداشتی را رعایت کند، دیگر نباید نگران وجود آلودگی در آن بود.

 

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …