کباب مرغ با طعم رزماری فوق العاده

کباب مرغ با طعم رزماری
کباب مرغ با طعم رزماری

رزماری یکی از طعم دهنده های جالب و خوشمزه برای مرغ میباشد.امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از این مدل غذاهایی که با رزماری مرینت میشود را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کباب مرغ با طعم رزماری را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کباب مرغ با طعم رزماری

  1. 1/2فنجان روغن زیتون
  2. 1/2فنجان زعفران
  3. 3قاشق غذاخوری سس
  4. 1قاشق غذاخوری رزماری تازه سرخ شده
  5. 2قاشق چای خوری نمک
  6. 1قاشق چای خوری آب لیمو
  7. 1قاشق غذاخوری سرکه سفید
  8. 1/4قاشق چای خوری فلفل سیاه
  9. 1قاشق غذا خوری شکر سفید به اختیار
  10. 5عدد سینه مرغ بدون استخوان و پوست

 

 

طز تهیه کباب مرغ با طعم رزماری

در یک کاسه متوسط روغن زیتون و سس و ادویه و رزماری و نمک و آبلیمو و سرکه سفید و فلفل و شکر را با هم مخلوط کنید.اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه بماند. مرغ را در یک کاسه قرار دهید و با زعفران بهم بزنید و برای 30 دقیقه درب ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید.گریل را روشن و گرم کنید.به مرغ سرکه را اضافه کنید.مرغ ها را سر سیخ بزنید و روی گریل قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.

 

 

درباره رزماری

یکی از نخستین موارد گزارش شده یا مستند در زمینه استفاده از رزماری برای بهبود سلامت به عنوان محرک شناختی بوده است. این گونه گفته شده بود که رزماری حافظه را تقویت می کند و به افزایش هوش و تمرکز کمک می کند. در شرایطی که همچنان پژوهش و مطالعه درباره درستی بسیاری از این ادعاها ادامه دارد، اما آثار رزماری بر مغز از بهبود قدرت حافظه حکایت دارند. در همین راستا، رزماری با تحریک فعالیت شناختی در افراد مسن، و همچنین آنهایی که از اختلالات حاد شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند، مرتبط شده است.عطر رزماری به تنهایی با بهبود خلق و خوی انسان، پاکسازی ذهن، و کاهش استرس در افرادی که مبتلا به اضطراب و استرس مزمن ناشی از عدم تعادل هورمونی پیوند خورده است. هنگامی که این گیاه مصرف می شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند آثاری مشابه داشته باشد. رایحه درمانی با استفاده از روغن عصاره ای رزماری نیز چنین هدفی را دنبال می کند.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *