خوراک ترکیه ای تند عالی و ویژه

خوراک ترکیه ای تند
خوراک ترکیه ای تند

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خوراک عالی را به شما آموزش دهیم این غذا مخصوص کسانی است که تندی میخورند. امروز قصد داریم طرز تهیه خوراک ترکیه ای تند را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک ترکیه ای تند

  1. 1/1قاشق چای خوری روغن زیتون
  2. 500 گرم گوشت بوقلمون
  3. 1پیاز، خرد شده
  4. 2فنجان آب
  5. 300 گرم گوجه فرنگی خرد شده
  6. 1قاشق غذاخوری سیر
  7. 1/2قاشق چای خوری پاپریکا
  8. 1/2قاشق چای خوری پونه خشک شده
  9. 1/2قاشق چای خوری زیره سبز
  10. 1/2قاشق چای خوری نمک
  11. 1/2قاشق چای خوری فلفل سیاه

 

طرز تهیه خوراک ترکیه ای تند

روغن را داخل ماهیتابه روی حرارت متوسط قرار دهید.بوقلمون را داخل یک ظرف بگذارید تا گوشت آن بپزد.پیاز را بشویید.پیاز را داخل ماهیتابه ای که روی گاز گذاشته اید بگذارید تا سرخ شود.گوجه فرنگی و لوبیا و سیر و فلفل قرمز و پاپریکا و پونه کوهی و زیره سبز را سرخ کنید .بوقلمون و آبی که با آن است را داخل مواد سرخ شده بریزید و درما را کاهش دهید تا به مدت 30 دقیقه بپزد.

 

 

درباره بوقلمون

بوقلمون پرنده‌ای از نژاد قرقاولان و بزرگ‌ترین و سنگین‌وزن‌ترین پرنده خانگی است. گوشت بوقلمون شامل هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است. 65 درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و 35 درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار دارد. هر یك از گوشت‌ این قسمت‌ها از نظر طعم و مزه با هم متفاوت هستند. گوشت سینه و بال‌ها سفید و لذیذ و از نظر مزه شبیه گوشت گوساله است. گوشت قرمز آنكه بیشتر در ران‌ها یافت می‌شود، بسیار نرم بوده و طعمی شبیه گوشت پرندگان وحشی یا شكاری را دارد. حجم توده گوشت قسمت‌های ران و سینه نسبت به سایر گوشت‌ها بیشتر است و ضایعات كمتری دارد.

بوقلمون بدون پوست چربی بسیار كمی دارد. در مجمو ع گوشت‌های سفید نسبت به گوشت‌های قرمز چربی و كالری كمتری دارند.املاح معدنی ضروری در گوشت بوقلمون پیدا می‌شود. این املاح از بروز سرطان پیشگیری می‌كنند. سلنیوم از جمله املاح بوقلمون است كه در بهبود عملكرد غده تیروئید و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد. علاوه بر این سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار است و سبب از بین رفتن رادیكال‌های آزاد مخرب بدن می‌شود. در نتیجه بدن سد دفاعی خوبی به دست می‌آورد.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *