استیک گوشت گاو چیلی با کنجد و کره

استیک گوشت گاو چیلی
استیک گوشت گاو چیلی

اگر به دنبال یک غذای اعیانی میگردید طرز تهیه یک غذای فوق العاده را به شما آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه استیک گوشت گاو چیلی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه استیک گوشت گاو چیلی

  1. 1 بسته دوتایی استیک گوشت گاو
  2. 3فنجان روغن پخت و پز
  3. 1سیب زمینی شیرین ریز ریز
  4. 3قاشق غذاخوری روغن کلزا
  5. 150گرم کره
  6. 1قاشق غذاخوری دانه کنجد
  7. 1قاشق چایخوری فلفل قرمز
  8. 1قاشق غذاخوری سبزی خرد شده مانند جعفری و ریحان
  9. 1قاشق غذا خوری روغن نارگیل

 

طرز تهیه استیک گوشت گاو چیلی

گوشت گاو را از یخچال بیرون بگذارید تا یخ آن باز شود.فلفل تازه شیرین و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و به گوشت گاو بمالید.اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بماند.بخار پز را روشن کنید.روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا سرخ شود و کنار بگذارید.کره را در یک کاسه بریزید و با دانه کنجدو لیمو و فلفل و گیاهان خشک با هم مخلوط کنید.گوشت را در یک پلاستیک که این مواد در آن ریخته شده است بگذارید و کمی تکان داده و در یخچال بگذارید.گوشت را به مدت 2 الی 3 دقیقه در بخار پز قرار دهید تا در هر دو طرف پخته شود.استیک را در یک سینی زیبا بگذارید و با سیب زمینی و سبزیجات سالادی میل کنید.

 

 

درباره گوشت گاو

گوشت گاو یکی از رایج ترین انواع گوشت است که اغلب کشورهای جهان در تهیه ی غذاهای گوشتی خود بیشتر از این نوع گوشت استفاده می کنند. گوشت گاو جزء جدا نشدنی برخی غذاها به حساب می آید. مثلاً در تهیه ی یکی از خوراک های معروف دنیا به نام همبرگر اغلب از گوشت چرخ شده ی گاو استفاده می نمایند.از گوشت گاو می توان استیک، مغز ران یا راسته جدا نمود یا قسمت های مختلفی از آن را چرخ کرد. البته برخی از جگر سیاه، زبان، سیرابی و شیردان و دیگر قسمت های بدن گاو هم مصارف خوراکی می کنند.استفاده از گوشت گاو در برخی مذاهب حرام است. از جمله در مذهب هندو که چون گاو را حیوان مقدسی می دانند، بنابراین از گوشت آن هم استفاده نمی کنند. البته بسیاری از بودایی مذهب های ساکن آسیای شرقی هم با مصرف گوشت گاو مخالفند. البته استفاده از آن همچون مذهب هندو حرام نیست.

Check Also

استرامبولی لذیذ خانگی

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *