میکس سبزیجات رژیمی و بی نظیر

میکس سبزیجات رژیمی
میکس سبزیجات رژیمی

سبزیجات و غذاهای سالم با توجه به رژیم های متعددی که در افراد انجام میشود غذای سالمی است. در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه میکس سبزیجات رژیمی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه میکس سبزیجات رژیمی

  1. 2عددپیاز، خرد شده
  2. 2قاشق غذاخوری روغن
  3. 2قاشق غذاخوری زنجبیل تازه
  4. 2حبه سیر خرد شده
  5. 3قاشق چایخوری زیره سبز
  6. 1قاشق چایخوری زردچوبه
  7. نصف فنجان عدس
  8. 3فنجان سبزیجات، به عنوان مثال قارچ، لوبیا، فلفل دلمه
  9. 420گرم نخود
  10. 400گرم گوجه فرنگی خرد شده
  11. ½ فنجان گشنیز،

 

طرز تهیه میکس سبزیجات رژیمی

ماهیتابه را روی اجاق گاز بگذارید و روغن زیتون را رد آن بریزید تا گرم شود توجه داشته باشید که شعله نباید زیاد باشد.پیاز و سیر خرد شده را داخل روغن زیتون بریزید تا کامل تفت داده شود و سرخ شود.زنجبیل و دانه های خردل و زیره سبز و زردچوبه را به واد اضافه کنی و برای 1تا 2 دقیقه تفت دهید تا بوی عطر آن بلند شود.عدس و گوجه فرنگی و سبزیجات و فلفل دلمه را خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و کمی آب روی آن بریزید و برای نیم ساعت بگذارید تا مواد نرم شود.گشنیز را نیز به مواد اضافه کنید.

 

 

درباره نخود فرنگی

نخود فرنگی و ویتامین B1
تیامین یا همان ویتامین B1 بخشی از کوآنزیم‌های ضروری برای تولید انرژی از کربوهیدرات‌های مصرفی ماست. این ویتامین همچنین در انتقال پالس‌های عصبی داخل نورون‌ها و همچنین رشد طبیعی سلول‌های بدن نقش دارد. شما می‌توانید با مصرف این نخودهای تازه‌ی پخته شده میزان قابل‌توجهی ویتامین B1 کسب کنید.

نخودفرنگی و فسفر
فسفر بعد از کلسیم دومین ماده‌ی معدنی است که به صورت زیاد و فراوان در بدن وجود دارد. این ماده‌ی معدنی نقش مهمی در ساخت و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها دارد. فسفر همچنین در رشد و احیای بافت‌های بدن و همچنین حفظ pH خون نقش دارد. شما با مصرف نخودفرنگی و جذب میزان قابل‌توجهی فسفر می‌توانید کمک زیادی به ساخت و حفظ غشاهای سلولی خود بکنید.

نخود فرنگی و منیزیم
نخودفرنگی یکی از منابع غذایی منیزیم محسوب می‌شود. این ماده‌ی معدنی در رشد استخوان‌ها و ساخت پروتئین‌ها، کنترل عملکرد آنزیم‌ها، انقباض عضلانی، سلامت دندان‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد. منیزیم همچنین در سوخت و سازی کالری‌های دریافتی و همچنین نقل و انتقال پالس‌های عصبی شرکت دارد.

Check Also

پای اسفناج عالی برای باکلاس ها

اگر میخواهید یک غذای باکلاس را به شما عزیزان آموزش دهیم طرز تهیه پای اسفناج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *