هات چاکلت بادام زمینی مخصوص زمستان

هات چاکلت بادام زمینی
هات چاکلت بادام زمینی

یک روز سرد زمستانی یک نوشیدنی داغ واقعا می چسبد و چه بهتر اگر این نوشیدنی شکلات داغ باشد. امروز میخواهیم طرز تهیه هات چاکلت بادام زمینی مخصوص زمستان را به شما بانوان با سلیقه آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت بادام زمینی

  1. 2 فنجان آب جوشیده شده
  2. 1فنجان بادام زمینی بدون نمک
  3. 3قاشق غذاخوری شربت افرا
  4. ¼ فنجان پودر مخصوص هات چاکلت

 

طزز تهیه هات چاکلت بادام زمینی

همه مواد را رد یک میکسر مخلوط کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا هات چاکلت شما آماده شود.

 

تاریخچه هات چاکلت

در حالی که ما فکر میکنیم شکلات از ابتدا به گونه جامد آن بوده است اما شکلات در ابتدا یک نوشیدنی (هات چاکلت) بوده است. نخستین تخته شکلات به شکلی که ما میشناسیم تا سال 1839 هنوز تولید نشده بود. هزاران سال قبل از آن شکلات فوق العاده گرانبها، مقدس و حتی یک نوشیدنی جادویی و نمادی از قدرت، یک امتیاز برای رزمندگان و سربازان به نظر می رسید و به عنوان یک معجون رضایت بخش به صورت روزانه مصرف می شد.در مقایسه با سایر تنقلات و غذاهای بدون ارزش غذایی شکلات واقعی یک ماده فوق العاده پیچیده حاوی 400-500 ترکیب مختلف است که خیلی از آن ها مزایای بسیاری برای ذهن و بدن دارند.شکلات داغ یا شیر کاکائو، نوعی نوشیدنی است که از مخلوط نمودن شیر با شکلات و شکر به دست می آید. این نوشیدنی ( هات چاکلت ) امروزه در سراسر دنیا رواج دارد.اولین کسانی که از کاکائو استفاده نمودند، مردمان آمریکا (تمدن اولمک) بودند. آنها از دانه های کاکائو که در منطقه ی زندگی شان یعنی کانتالپا رشد می کرد، نوشیدنی (هات چاکلت و یا همان شکلات داغ) تهیه می کردند. نوشیدنی آنها که شکلات نام داشت،

از دانه های برشته کاکائو، آب و کمی ادویه تهیه می شد. البته آنها از دانه های کاکائو به عنوان پول هم استفاده می نمودند. پس از این که اروپاییان قاره آمریکا را کشف نمودند، اولین بار فردی به نام “کریستوفر کلمبوس” بود که دانه ی کاکائو را به اروپا آورد. در سال1517م، فردی به نام هرنان کورتز در بندر مکزیک توقف نمود. قصد او این بود که دولت معروف امپراطور مونتزوما و امپراطوری آزتک را ببیند.

 

 

Check Also

هات چاکلت وانیلی نوشیدنی خاص

اگر میخواهید یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *