پنکیک نخود فرنگی برای شام شما

پنکیک نخود فرنگی
پنکیک نخود فرنگی

اگر غذایی با کلاس و در عین حال خوشمزه را میخواهید به آسانی در منزل تهیه کنید.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پنکیک نخود فرنگی را به شما آموزش میدهیم.در ادامه نیز با خواص نخود فرنگی شما عزیزان را آشنا میکنیم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک نخود فرنگی

  1. یک عدد کنسرو نخود فرنگی
  2. 1قاشق چایخوری نمک
  3. 3تخم مرغ بزرگ
  4. 1فنجان پنیر خامه ای کم چرب
  5. 1/4فنجان آرد
  6. 2قاشق غذاخوری روغن نباتی
  7. 4گل کلم با برش نازک
  8. 1/4 فنجان کره

 

طرز تهیه پنکیک نخود فرنگی

اگر از کنسرو نخود فرنگی استفاده میکنید که نیازی به گرم کردن و پختن دوباره آن نیست.اگر از نخود فرنگی تازه استفاده میکنید آن را در آب شور برزید و به مدت 3 دقیقه آن را بپزید.تخم مرغ را در کاسه ای ریخته و هم بزنید پنیر خامه ای و آرد و 2 قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق چایخوری نمک را بتا هم مخلوط کنید.سعی کنید مواد را داخل یک میکسر بریزد تا خمیر یکنواختی را به شما بدهدنخود فرنگی ار نیز به خمیر بیفزایید. در صورت دلخواه میتواند گل کلم را نیز به مواد اضافه کنید.داخل یک ماهیتابه نچسب کره را بریزید و بگذارید تا داغ شود.مواد پنکیک را داخل ماهیتابه بریزید تا مانند تخم مرغ دو سمت آن پخته شود.پنکیک مورد نظر را با تربچه و کاهو میل کنید.

 

 

درباره نخود فرنگی

فولات آن خطر بروز نقص عصبی مادرزادی را کاهش می دهد.ویتامین K بدن را که به ویتامین K۲ تبدیل می شود، تامین می کند. ویتامین K۲ برای حفظ ماده معدنی در استخوان مهم است.فولیک اسید و ویتامین B۶، مانع از بروز هموسیتئین، ماده خطرناکی مربوط به پوکی استخوان می شود.با افزایش انرژی، مانع از خستگی مفرط و بی حوصلگی می شود.مصرف میزان بالای این گیاه که حاوی آهن است، مانع از بروز کم خونی می شود.سرشار از فیبر غذایی است، در نتیجه مصرف آن به افرادی که از یبوست رنج می برند، توصیه می شود.در بهبود کلسترول بالا بسیار موثر است.آهن و ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.لوتئین موجود در آن، خطر تباهی لکه زرد و آب مروارید را کاهش می دهد.با سرطان مقابله می کند.افرادی که از نقرس رنج می برند، از خوردن نخود سبز پرهیز کنند. زیرا نخود حاوی ماده ای به نام پیورینز است که تولید اسید اوریک را افزایش می دهد.نخود فرنگی یکی از سبزیجات نشاسته ای است که در هر فنجان بیشتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات دارند. پس در بیماران دیابتی چندان توصیه نمیشود و بهتر است این افراد در عوض مصرف چنین سبزیجاتی، به سراغ مصرف سبزیجات برگ سبز یا کلم بروکلی بروند.

 

Check Also

پای اسفناج عالی برای باکلاس ها

اگر میخواهید یک غذای باکلاس را به شما عزیزان آموزش دهیم طرز تهیه پای اسفناج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *