تخم مرغ اسپایسی با نان تست برای صبحانه

تخم مرغ اسپایسی با نان تست
تخم مرغ اسپایسی با نان تست

امروز میخواهیم طرز تهیه یک صبحانه مقوی را با مواد ساده به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه تخم مرغ اسپایسی با نان تست را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این صبحانه در عین سادگی بسیار زیبا نیز میباشد.

مواد لازم برای تهیه تخم مرغ اسپایسی با نان تست

  1. 3تخم مرغ
  2. ½ فنجان زیره سبز
  3. 2قاشق چای خوری دانه کنجد
  4. فلفل سیاه مقداری
  5. ¼ قاشق چایخوری نمک دریایی
  6. 1قاشق غذا خوری روغن زیتون
  7. 2قطعه نان تست روگن

 

طرز تهیه تخم مرغ اسپایسی با نان

تخم مرغ را به صورت عسلی آب پز کنید.نان تست را گرم کنید و داخل طرفی زیبا قرار دهید.تخم مرغ عسلی را از وسط به دونیم تقسیم کنید و روی نان تست بریزی.زیره سبز و کنجد و فلفل سیاه و نمک را با هم در ظرفی مخلوط کنید و روی تخم مرغ ریخته و غذا را میل کنید.با کمی گشنیز تزیین و میل کنید.

 

 

درباره کنجد

 

روغن کنجد را یک ضد فشار خون قوی می‌دانند چون می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. در سال ۲۰۰۶ پژوهشی به‌منظور بررسی تأثیر مصرف روغن کنجد انجام و مشخص شد که کنجد یک خوراکی طبیعی و بسیار مفید است که می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. محققان بعد از پیگیری نشانه‌های مختلف در ۳۲ بیمار مبتلا به فشار خون که در سنین ۳۵ تا ۶۰ سال قرار داشتند و روغن کنجد را به‌عنوان تنها روغن خوراکی مصرفی‌شان به‌مدت ۴۵ روز استفاده کرده بودند، دریافتند روغن کنجد در کاهش فشار خون، کاهش پراکسیددار شدن لیپید و افزایش وضعیت آنتی‌اکسیدانی در بیشتر این بیماران مؤثر بوده است.
حتما بخوانید: کنترل فشار خون بالا؛ این رژیم غذایی‌ زندگی شما را نجات می‌دهد

پژوهش‌ها نشان می‌دهند کنجد می‌تواند روی تولید هورمون‌های جنسی تأثیر مثبتی بگذارد چون موجب سوخت‌وساز بهتر اسیدهای چرب خصوصا در خانم‌های یائسه می‌شود. مطالعه‌ای که نتایج آن در «The Journal of Nutrition» منتشر شده است، نشان می‌دهد هضم کنجد تأثیر مثبتی بر چربی‌های خون و وضعیت آنتی‌اکسیدانی در زنان بزرگسال دارد که درنهایت هورمون‌های جنسی را تحت تأثیر مثبت قرار می‌دهد. سسامین که یکی از لیگنان‌های کنجد است، توسط میکروفلورای روده‌ای به انترولاکتون تبدیل می‌شود که یک ترکیب فیتواستروژنی با عملکرد شِبه استروژنی بالاست. علاوه بر این، سسامین منجر به فعالیت متابولیسمی داخل روده‌ای می‌شود که مشابه همین عملکرد در لیگنان‌های تخم کتان هم یافت شده است.

Check Also

پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *