کرانچی ماهی انگشتی با نخود فرنگی فوق العاده

کرانچی ماهی انگشتی
کرانچی ماهی انگشتی

ماهی ها و خوراک های مربوط به آن طرفداران خاص خود را دارد. امروز میخواهیم طرز تهیه کرانچی ماهی انگشتی با نخود فرنگی را به شما آموزش دهیم که بسیار خوش پخت میباشد و آسان تهیه میشود. در ادامه با طرز تهیه این غذا آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کرانچی ماهی انگشتی

  1. ¼ فنجان جعفری، ریز خرد شده
  2. 100گرم پودر کراکر
  3. 600گرم ماهی سفید بریده شده به شکل انگشت
  4. 1تخم مرغ
  5. 25گرم کره
  6. 3قاشق غذاخوری روغن مایع
  7. 2پیاز
  8. 1حبه سیر خرد شده
  9. 2فنجان نخود فرنگی، یخ زده
  10. ¼ فنجان برگ نعنا
  11. فلفل و نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه کرانچی ماهی انگشتی

گاز را روشن کنید.در یک ظرف پودر کراکر را با جعفری و فلفل مخلوط کنید.در یک ظرف دیگر تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید.هر قطعه ماهی را که به شکل انگشت یا فینگر بریده اید را ابتدا در تخم مرغ و سپس در مخلوط پودری و دوباره در تخم مرغ و پودر غلت دهید.در یک ماهیتابه گود روغن بریزید و ماهی را در روغن حرارت دیده سرخ کنید. بگذارید تا ماهی ها خوب پخته شوند.برای تهیه نخود فرنگی کره در یک ماهیتابه ذوب کنید و پیاز و سیر خرد شده را رد روغن تفت دهید .نخود فرنگی را با 3 قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کنیدو با هم هم بزنید و نعناع را به مواد اضافه کنید.

 

 

درباره جعفری

جعفری به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. پوکی استخوان به دلیل کاهش کلسیم در استخوان و نیز وجود یک اسید آمینه به نام هموسیستئین رخ می دهد. به غیر از محصولات لبنی و سبزیجات، جعفری به عنوان یک منبع خوب کلسیم در نظر گرفته شده است. جعفری حاوی مقدار مناسب از اسید فولیک است که باعث کاهش هموسیستئین می شود.

ویتامین ها (A، C، K، فولات و نیاسین)، مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در جعفری در تقویت ایمنی بدن نقش به سزایی دارند. ویتامین A به طور مستقیم بر روی لنفوسیت ها یا سلول های سفید خون تاثیر می گذارد و عملکرد آن ها را افزایش می دهد. کلروفیل موجود در جعفری، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. مطالعات نشان داده اند که جعفری دارای خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است و منبع خوبی برای داروهای خانگی می باشد.
ضد سنگ کلیه: جعفری یک ماده ادرارآور است و در کنترل بیماری های مختلف مانند: سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و سنگ کیسه صفرا استفاده می شود. ریشه جعفری برای مقابله و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است. اضافه کردن جعفری به آب جوش و نوشیدن روزانه آن به عنوان یک پاک کننده عمومی برای بدن موثر است.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *