دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی مخصوص چله

دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی
دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی

چند روز دیگر شب یلدا یا چله آغاز میشود که یکی از خاطره انگیزترین شب ها میباشد.در این شب میتوانید انواع کیک ها و دسر های خاص را تهیه کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی را به شما بانوان آموزش داده ایم.امیدوارم لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی

  1. 2 فنجان کرم نارگیلی
  2. 1فنجان کیک نارگیل
  3. ½ فنجان شکر
  4. 2قاشق چای خوری ژلاتین
  5. 1/4 قاشق مرباخوری وانیل
  6. آب لیمو یک قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه دسر پاناکوتای لیمو نارگیلی

کرم نارگیلی و وانیل و شکر و آب لیمو را در یک کاسه بریزید و بگذارید تا جوش بخورد جوشانده تا شکر آب شود.ژلاتین را در یک کاسه کوچک با یک قاشق غذاخوری آب حل کنید.کاسه را رد یک کاسه بزرگتر آب جوش قرار دهید.اجازه دهید تا ژلاتین آب شود. ژلاتین را صاف کنید و به کرم جوش آمده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را به 4 عدد ظرف کاراملی ریخته یک شب بگذارید تا در یخچال بماند.روی آن را با پوسته لیمو تزیین کنید.

 

 

درباره نارگیل

نارگیل یکی از بیشترین میوه های مصرفی در جهان به شمار می رود در این بخش به تمامی فواید و بدی های نارگیل و شیر نارگیل اشاره می شود .نارگیل معمولاً از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیكن به كانادا وارد می شود .مقدار بسیار كمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود كه به مصرف داخلی می رسد .نارگیل درختی است كه بطور قائم بالا می رود  ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یك متر می رسد برگهای آن دراز و بطول 4 تا 5 متر و مركب از چند برگچه باریك و دراز است . طول برگچه ها حدود یك متر می باشد . رنگ آنها سبز روشن است.

میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل با اندازه های مختلف است.میوه نارگیل كروی شكل است كه قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشكل از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد.در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود كه چشم های نارگیل نامیده می شود. برای استفاده از مایع داخل نارگیل كه شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوك تیزی باز كرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چكش آنرا بشكنید و ازگوشت داخل آن استفاده كنید . البته می توانید بعد از بیرون كشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل بشكند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *