ذرت چیلی بوداده با طعم بی نظیر و عالی

ذرت چیلی بوداده
ذرت چیلی بوداده

امروز قصد داریم طرز تهیه یک خوراک خوشمزه با ذرت را به شما اموزش دهیم.اگر یک روز خنک به دنبال یک غذای بی نظیر هستید در ادامه طرز تهیه ذرت چیلی بوداده را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ذرت چیلی بوداده

  1. ¼ فنجان روغن زیتون
  2. 6عدد ذرت
  3. 2حبه سیر خرد شده
  4. 1قاشق چای خوری چیلی
  5. 3قاشق غذاخوری گشنیز تازه، خرد شده یا جعفری

 

طرز تهیه ذرت چیلی بوداده

گاز را روشن کنید.قارچ را به تکه های ضخیم به حدود 2 سانتی متر ببرید..درون یک ماهیتابه روغن زیتون بریزید و سیر ریز ده و نمک و فلفل و قارچ را با هم تفت کوچکی بدهید.ذرت را به صورت دایره ای و چرخی برش بدهید.روی رول ها را از موادی که تفت داده اید برزید و رول ها را داخل ماهیتابه بچینید و سر ماهیتابه را بگذارید.بگذارید تا رول ها طلایی شوند.از روی اجاق گاز که برداشتید با گشنیز یا جعفری خرد شده تزیین کنید و روی آنها بپاشید.این ذرت را با سالاد میل کنید.

 

 

درباره ذرت

انواع فیبرهای محلول و نامحلول به فراوانی در ذرت یافت می‌شوند و هر 100 گرم از آن 5 درصد نیاز روزانه فیبر را تامین می‌کند؛ که در کاهش کلسترول خون و سرطان کولون کارآمد است.ذرت به علت اینکه منبع خوبی از فیبر می‌باشد، رشد باکتری‌های مفید در روده را افزایش می‌دهد. این باکتری‌ها با تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر مزایای متعددی را برای دستگاه گوارش به همراه دارند؛ زیرا سوخت سلول‌های کولون را تامین می‌کنند و باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان کولون می‌شوند.

همچنین ذرت به دلیل دارا بودن فیبر برای قند خون مفید است. افراد دیابتی ذرت را به مقدار زیاد نمی‌توانند استفاده نمایند زیرا نمایه گلایسمی بالایی دارد. ولی استفاده از مقادیر کمی از آن بسیار سودمند می‌باشد. البته ذرت برای پیشگیری از دیابت در افراد سالم بسیار سودمند است و مصرف مداوم آن ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.ذرت مخصوصا زمانی که به همراه حبوبات مصرف شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند نیاز پروتئینی بدن را تامین کند. در هر فنجان از آن 5-6 گرم پروتئین وجود دارد.لکتین‌ها پروتئین‌هایی هستند که در بسیاری از مواد غذایی یافت می‌شوند. ذرت نیز سرشار از این پروتئین‌ها می‌باشد. لکتین‌ها می‌توانند به گیرنده‌های کربوهیدراتی در غشای سلول‌ها متصل شود. اتصال لکتین‌ها به این گیرنده‌ها فعالیت بسیاری از ویروس‌ها، از جمله ویروس ایدز را مختل می‌کند. با این حال مطالعات بیشتری برای اثبات اثر ذرت بر بیماری ایدز لازم است.

 

Check Also

پیتزا تک نفره برای پیش غذا

پیتزا تک نفره یکی از خوشمزه ترین غذاها می باشد که در همه ای جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *