خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی و سالم

خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی
خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی

اگر به فکر درست کردن خوراک جدید هستید طرز تهیه یک خوراک عالی را به شما اموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این غذا بسیار مقوی میباشد.

مواد لازم برای تهیه خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی

  1. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  2. 2استیک گاو
  3. 1حبه سیر خرد شده
  4. 2عدد ذرت
  5. 1پیاز قرمز
  6. 1قاشق غذاخوری سس
  7. 3فنجان سالاد
  8. 1کلم بروکلی

 

طرز تهیه خوراک ذرت و گوشت گاو مقوی

یک قاشق غذاخوری روغن را در ظرفی بزرگ حرارت دهید. گوشت گاو و سیر را به روغن اضافه کنید کمی که رنگ عوض کرد و فقط کمی پخته شد آن را زا روی حرارت بردارید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.روغن باقیمانده را به ماهیتابه اضافه کنید و ذرت و پیاز سرخ شده و کلم بروکلی را به مواد اضافه کنید و برای 3تا 4 دقیقه بگذارید تا بپزد.سس را به مواد اضافه کنید و گوشت گاو را نیز داخل ماهیتابه برگردانید.و با هم مخلوط کنید.و بگذارید تا کامل پخته شود.این غذا را با خامه ترش و سس چیلی سرو کنید.

 

 

تفاوت پیاز قرمز و پیاز سفید

پیاز گیاهی است دو ساله دارای برگهای توخالی و استوانه ای شکل . ساقه پیاز تا ارتفاع یک متر هم می رسد که آن هم استوانه ای و توخالی است . گلهای پیاز برنگ سفید یا قرمزبصورت چتر در انتهای ساقه دیده می شود .پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم کالری قرار می گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. 100 گرم پیاز قرمز حاوی 37 کالری است، در حالی که 100 گرم پیاز سفید 42 کالری دارد.

استفاده از مواد غذایی کم کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می تواند به شما کمک کند تا کالری های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن تان کمک کنید.هر 100 گرم پیاز قرمز حاوی 2 گرم فیبر است، در حالی که هر 100 گرم پیاز سفید 1.2 گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند، اما می توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن ها تامین کنید.

دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می دهد.پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر 100 گرم از آن ها، بیش از 10 درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می کند. علاوه بر این، پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو 2 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می سازند. البته پیاز قرمز 2 درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می کند.مطالعات علمی نشان داده اند که پیاز سفید و پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی اکسیدان خاص به نام کوئرستین هستند، اما پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز سفید است.

Check Also

استرامبولی لذیذ خانگی

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *