قلقلی های میوه ای و آجیلی مخصوص کریسمس

قلقلی های میوه ای و آجیلی
قلقلی های میوه ای و آجیلی

کم کم کریسمس داره از راه میرسه و مسیحی های عزیز به فکر این هستند که عید عزیزشون رو با غذاهای خوشمزه این روز جشن بگیرند. امروز قصد داریم طرز تهیه قلقلی های میوه ای و آجیلی مخصوص کریمس را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه قلقلی های میوه ای و آجیلی

  1. ½ فنجان زردآلو خشک
  2. ½ فنجان بادام خام
  3. ¼ فنجان پودر نارگیل
  4. ¼ فنجان کشمش
  5. 3بزرگ انجیر خشک، تقریبا خرد شده
  6. 3قاشق غذاخوری گردو، تره فرنگی
  7. 3قاشق غذا خوری دانه کدو تنبل
  8. 1قاشق سوپ خوری دانه های آفتابگردان
  9. 2قاشق غذاخوری عسل
  10. تمشک خشک شده 2 قاشق غذاخوری
  11. ¼ فنجان پسته خرد شده
  12. خرما 500 گرم

 

طرز تهیه قلقلی های میوه ای و آجیلی

خرما ،بادام،نارگیل،کشمش،انجیرعگردو،دانه کدو تنبل،دانه آفتابگردان،عسل و زردآلو را با هم در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مواد خوب در هم مخلوط شوند.مخلوط را در یک کاسه بریزید و به صورت گرد و قلقلی در بیاورید.در یک ظرف پسته و بادام و گل محمدی و نارگل را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.توپ ها را داخل این مواد قل دهید و توپ ها را کنار هم داخل یک سینی بچینید.

 

درباره تخم کدو تنبل

یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل حاوی نزدیک به نیمی از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم است که در طیف گسترده ای از توابع حیاتی مهم فیزیولوژیکی از جمله ایجاد ATP ) آدنوزین تری فسفات، مولکول انرژی بدن شما )، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب شما، استخوان مناسب و شکل گیری دندان، آرامش عروق خونی و عملکرد مناسب روده شرکت می کند
نشان داده شده است که منیزیم برای فشار خون مفید و به جلوگیری از ارست ناگهانی قلب، حمله قلبی و سکته مغزی کمک می کند هنوز حدود 80 درصد از آمریکایی ها دچار کمبود این ماده معدنی مهم هستند.

دانه کدو تنبل یک منبع غنی از روی است ( یک اونس شامل بیش از 2 میلی گرم از این ماده معدنی مفید است ) روی در بسیاری جهات، از جمله ایمنی، رشد و تقسیم سلول، خواب، خلق و خوی، طعم و مزه و بو از حواس، سلامت چشم و پوست، تنظیم انسولین و برای عملکرد جنسی مردان مهم است.کمبود روی در بسیاری از موارد مانند اثرات داروها، رژیم های غذایی گیاهی و دیگر رژیم های غذایی بالا در دانه ها وجود دارد این کمبود با افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا، خستگی مزمن، افسردگی، آکنه، تولد نوزاد با وزن پایین، مشکلات یادگیری و عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه همراه است.

 

 

 

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *