سالاد نودل آسیایی زمستانی بی نظیر

سالاد نودل آسیایی زمستانی
سالاد نودل آسیایی زمستانی

امروز قصد داریم یک سالاد جدید برای زمستان شما را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه سالاد نودل آسیایی زمستانی بی نظیر را به شما بانوان با سلیقه خانه دار آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد نودل آسیایی زمستانی

  1. 250گرم نودل
  2. 1هویج، رنده شده
  3. 1قاشق غذاخوری روغن زیتون
  4. 1قاشق غذاخوری سس سویا
  5. 1فنجان قارچ، برش خورده
  6. 1 کلم بروکلی که گل های آن بریده شده
  7. ¼ کلم قرمز، ریز ریز
  8. ½ فنجان جوانه لوبیا
  9. 1دسته کوچک گشنیز تازه
  10. 1قاشق چایخوری زنجبیل، ریز ریز شده
  11. 1حبه سیر خرد شده
  12. 1قاشق غذاخوری روغن کنجد
  13. 1قاشق غذاخوری سس سویا
  14. 1قاشق غذاخوری سرکه
  15. نان تست مقداری

طرز تهیه سالاد نودل آسیایی زمستانی

برای تهیه این غذا نودل را طبق دستور روی بسته تهیه کنید.در یک تابه کلم  بروکلی و قارچ های خرد شده را تفت دهید یک قاشق سس سویا به قارچ و کلم بروکلی اضافه کنید تا مواد کمی نرم شود.در یک کاسه رشته فرنگی وگشنیز را اضافه کنیدهویج رنده شده و تمامی مواد را نیز با هم به مواد اضافه کنید.روی مواد را نیز روغن زیتون بریزید.

 

درباره روغن کنجد

یشتر ما می دانیم که چربی ها انواع مختلفی دارند. برخی خوب و برخی بد هستند و برای سلامت ضرر دارند. روغن کنجد سرشار است از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و چربی های غیر اشباع و همچنین میزان چربی های اشباع شده اش نیز پایین است. چربی های غیر اشباع و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید هستند و کمک می کنند کلسترول تحت کنترل در بیاید. از سوی دیگر چربی های اشباع و چربی های ترانس التهاب و کلسترول کلی را تقویت می کنند که برای قلب بد است. یک چهارم فنجان روغن کنجد حاوی حدود 6.75 گرم چربی غیر اشباع، 7.84 گرم چربی دارای حلقه های اشباع نشده و 2.50 گرم چربی اشباع شده است.

از روغن کنجد برای ماساژ پا قبل از خواب استفاده کنید

بعضی از ما قبل از خواب روتین خاصی داریم. دندان هایمان را مسواک می زنیم، صورتمان را می شوییم، به پوست صورتمان کرم می زنیم، اما یک چیز آرامش بخش مانند ماساژ پا چه؟ ماساژ دادن خود یکی از قسمت های اساسی برنامه درمانی آیورودا است و همچنین روغن کند برای پوست نیز مفید است. مالیدن یک قاشق چای خوری روغن کنجد یا بیشتر به کف پا قبل از خواب کمک می کند می کند شب خواب راحت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید بعد از مالیدن روغن کنجد به کف پا جوراب بپوشید.

روغن کنجد مفید برای بهداشت دهان و دندان

اجداد ما برای داشتن دندان هایی سالم و رفع بوی بد دهان مسواک نداشتند، بنابراین مدت ها پیش آنها از شستشوی دهان با روغن استفاده می کردند ( در این روش یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون میریزید ). تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *