بیسکوییت زنجبیلی عروسکی مخصوص شب یلدا

بیسکوییت زنجبیلی عروسکی
بیسکوییت زنجبیلی عروسکی

شب یلدا یکی از خاطره انگیز ترین شبهای هر ایرانی است که یک فرصت به دست می آید تا همه دور هم باشند.امروز میخواهیم طرز تهیه بیسکوییت زنجبیلی عروسکی مخصوص شب یلدا را به ما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه طرز تهیه این بیسکوییت را به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیلی عروسکی

  1. 70 گرم شکر قهوه ای
  2. 70گرم شکر
  3. 2قاشق مرباخوری زنجبیل
  4. 2قاشق چایخوری دارچین
  5. 150گرم کره
  6. 1تخم مرغ
  7. 500گرم آرد
  8. 1عددسفیده تخم مرغ

 

طرز تهیه بیسکوییت زنجبیلی عروسکی

کره را ابتدا در دمای معمولی اتاق قرار داده تا نرم شود. کره را بهم زده تا بصورت کرم دربیاید شکر را هم اضافه کرده بهم می زنیم، تخم مرغ را هم اضافه کرده و خوب بهم می زنیم تا پف دار شود.تمام مواد خشک را باهم الک کنید با کره اضافه می کنیم تا بصورت خمیر در بیاید. خمیر را در نایلون گذاشته و به مدت یکساعت یا بیشتر در یخچال قرار می دهیم.خمیر را پس از پهن کردن با قالب بیسکویت بریده در سینی فر چرب شده با حرارت 180 درجه به مدت 20 دقیقه می پزیم.برای تزیین بیسکوییت ها ماسوره های کوچکی دربازار وجود دارد که میتوانید آن را تهیه کنید.داخل ماسوره ها را با شکلات سفید و قهوه ای پر کنید و روی بیسکوییت ها را تزیین کنید.

 

 

درباره زنجبیل

تقویت کننده حافظه، بازکننده کبد و قاطع بلغم است و رطوبات غلیظی که در روی جدار روده و معده چسبیده باشد، از بین می برد. زنجبیل جزء گیاهان دارویی مهم بوده و دارای خواص متعددی از جمله ضد تهوع، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا می باشد.از زنجبیل استفاده های متنوعی می شود. از کاربردهای جدید آن می توان پیشگیری از: تهوع و استفراغ، کم اشتهایی، بی اشتهایی روانی، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم را نام برد. در صنعت غذایی هم به عنوان چاشنی استفاده می شود.

در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که زنجبیل دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد. جینجرول، مهم ترین جزء تشکیل دهنده زنجبیل که مسئول ایجاد طعم و مزه در این گیاه می باشد، از رشد سلول های سرطانی مخصوصا سرطان روده بزرگ در انسان جلوگیری می کند.

 

 

Check Also

بیسکوییت ویفر خانگی بی نظیر

بیسکوییت ها همواره از پر طرفدارترین شیرینی ها میباشد.امروز میخواهیم طرز تهیه بیسکوییت ویفر خانگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *