سوپ پیاز فرانسوی با طعم و عطر جدید

سوپ پیاز فرانسوی
سوپ پیاز فرانسوی

فصل زمستان است و سرما خوردگی و هزاران عفونتی که ممکن است آدمی را درگیر کند . در این فصل میخواهیم طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی را به شما آموزش دهیم.این سوپ بسیار خوشمزه است که در ادامه طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی

  1. 25 گرم کره
  2. 6پیاز بزرگ
  3. 4حبه سیر خرد شده
  4. 200 گرم گوشت گاو
  5. 1فنجان سرکه
  6. 100گرم پنیر پیتزای رنده شده
  7. 100 گرم جعفری

 

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

در یک ظرف بزرگ کره را ذوب کنید.پیاز و سیر  را در روغن تفت دهیدو آویشن را به کره اضافه کنید.بگذارید تا بوی مواد بلند شود.پیاز را سعی کنید در حرارت کم بگذارید تا قشنگ کاراملی شود.ارگ پیاز به کف ماهیتابه چسبید کمی اب به پیاز اضافه کنید تا کنده شود.سرکه و نمک و فلفل را به پیاز ها افزوره و بگذارید تا جا بیفتد. سوپ آماده شدن را در کاسه بریزید و با جعفری و آویشن میل کنید.

 

 

درباره پیاز

این محصول از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. از سوی دیگر به دلیل داشتن مواد آنتی بیوتیک پیاز از جنبه دارویی پراهمیت است به گونه ای که این محصول می تواند با تقویت سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از بیماری ها موثر باشد.
پیاز باعث آرامش می شود و در کاهش فشار خون و چربی خون موثر است. پیاز سرشار از گوگرد است و گوگرد موجود در آن برای ضد عفونی کردن خون، شش ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است مصرف پیاز موجب تقویت غذه اشکی و گوارشی می شود.

پیاز دارای آنتی بیوتیک است که خون و مجاری تنفسی را ضد عفونی می کند، پیاز در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های کلیوی، مثانه، ورم ساق ها، پروستات و رماتیسم مفصلی موثر است، همچنین مصرف پیاز باعث آرامش افراد می شود، پایین آورنده فشار خون و کاهش دهنده چربی خون است. عمده تولید پیاز ایران در شهر قهدر یجان در استان اصفهان صورت می گیرد متوسط برداشت در این شهر هکتاری 100 تن است. پیاز به طور کامل از فعالیت مضر چربی برای ایجاد لخته در خون جلو گیری می کند. در واقع خوردن نصف تا یک پیاز متوسط در روز می تواند اثرات آسیب زای چربی برای لخته شدن خون را برطرف کند.

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *