کاسه مرغ و برنج با طعم و خواص ویژه

کاسه مرغ و برنج
کاسه مرغ و برنج

اگر به دنبال یک غذای رژیمی و در عین حال عالی میگردید طرز تهیه کاسه مرغ و برنج را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاسه مرغ و برنج

  1. 2 حبه سیر خرد شده
  2. 1قاشق سوپخوری سس سویا
  3. 1قاشق غذاخوری روغن کنجد
  4. 1قاشق غذاخوری سس گوجه چیلی
  5. آب لیمو ½
  6. 4برش ران مرغ
  7. کلم بروکلی
  8. 4خیار کوچک
  9. 1قاشق چایخوری نمک دریایی
  10. 1قاشق چایخوری شکر
  11. 2فنجان برنج سوشی
  12. زیتون سیاه
  13. پیاز و گوجه به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه کاسه مرغ و برنج

سس سویا و روغن کنجد و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و ران مرغ را داخل مخلوط بریزیدو خوب با هم مخلوط و مرینت کنید و در یخچال بگذارید تا خوب مزه دار شود.خیار ها و گوجه ها را خرد کنید. برنج را مانند برنج سوشی بپزید.برنج را در 4 کاسه متفاوت بریزید. مرغ ها را روی گریل بپزید.مرغ ها را روی برنج بریزید و سبزی و زیتون و خیار خرد شده و گوجه ها را نیز به صورت مساوی در هر دو کاسه بریزید.غذای شما آماده است.

 

 

درباره خیار

دوره ی رشد و نمو خیار حدود 50 تا 70 روز است و مناطق جنوبی كشور ما مانند جیرفت در یكسال دو تا سه بار كشت خیار دارند.خیار دارای ارقام زیادی است كه متداول ترین آنها در ایران عبارت اند از: خیار بیلانكوه _ خیار دولاب و خیار اصفهان.خیار داری خواص مدر ، نرم کننده و ملین ، مسهل ، دافع کرم کدو ، ضد تشویش و دلهره ، ضد بی خوابی ، ضد ناراحتی های عصبی ، مسکن حرارت و تشنگی است. تخم خیار خواب آور ، آرام بخش ، زرداب آور , مدر بول , ضد کرم ملایم , تصفیه کننده خون , حل کننده اورات ها و اسید اوریک و جلا دهنده است.

خیار در موارد ناراحتی های جلدی ، دفع سموم و چربی های مضر، درمان دردهای کلیه، نقرس، باد مفاصل، رماتیسم، رفع چاقی و فشار خون، تب های عفونی و شدید ، التهاب های درونی ، سنگ های کلیه و مثانه, تب های صفراوی, یرقان زرد , رفع التهاب جگر و معده به کار می رود.خیار برای بیماران مبتلا به دیابت و یرقان خوب است و باعث تقویت کبد و رفع تشنگی می نماید و برای خرد کردن سنگ های کلیه و مثانه مؤثر می باشد .خیار را می توان در موارد سوزش ادرار به کار برد. خیار را بعنوان مدر و برای رفع تب های صفراوی و یرقان بکار می برند مخصوصاً موقعی که خیار زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه اش ترش می باشد و خاصیت زرداب در آن بیشتر است. تخم خیار مدر است و برای اورام کبد خوب است .

 

 

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *