سوپ بادمجان و بامیه و گوجه فرنگی زمستانی

سوپ بادمجان و بامیه و گوجه فرنگی
سوپ بادمجان و بامیه و گوجه فرنگی

اگر در این روزهای سرد به دنبال یک سوپ خوشمزه و سالم میگردید طرز تهیه سوپ بادمجان و بامیه و گوجه فرنگی را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سوپ لذیذ را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ بادمجان و بامیه و گوجه فرنگی

  1. 1 پیاز بزرگ، ریز خرد شده
  2. بامیه 200 گرم
  3. 2ساقه کرفس، ریز خرد شده
  4. 3حبه سیر، خرد شده
  5. 1بادمجان بزرگ، کباب شده
  6. 3گوجه فرنگی، کباب شده
  7. 1/2قاشق چایخوری فلف
  8. ½ فنجان فلفل سیاه
  9. 1قاشق چایخوری شکر
  10. 4تا5فنجان مرغ
  11. ½ فنجان برنج پخته شده

 

 

طرز تهیه سوپ بادمجان و بامبه و گوجه فرنگی

پیاز و سیب زمینی و کرفس را ریز ریز کنید و با سیر و بادمجان کبابی ورز دهید تا نرم شود.مخلوط را در گوجه فرنگی و فلفل و شکر که داخل یک قابلمه سوپی ریخته اید بریزید و 5 تا 4 فنجان آب مرغ را روی آن بریزید و بگذارید تا خوب غلیظ شود.برای سرو میتوانید این غذا را با برنج پخته شده میل کنید.

 

 

درباره بامیه

اثر بامیه در کاهش کلسترول خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است، زیرا مانند داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد. اسیدفولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود.افزایش این ماده از طریق انسداد رگ های خونی، یکی از عوامل خطرساز ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.ویتامین C نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که کمبود آن می تواند باعث اختلال در جذب اسیدفولیک شود.در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

این سبزی دارای ماده لزجی است که کمک فوق العاده ای به دفع مواد زائد و سموم در سیستم گوارشی می کند.فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی از قبیل: بواسیر و دیورتیکولیت را به شدت کاهش می دهد.مصرف بامیه به کاهش وزن نیز کمک میکند.مصرف بامیه به جهت داشتن پتاسیم و منیزیم در بیماران مبتلا به فشارخون بالا می تواند اثر کمک کننده داشته باشد. همچنین می تواند برای پیشگیری از فشارخون بالای دوره بارداری (پره اکلامپسی و اکلامپسی) و گرفتگی عضلات طی دوران بارداری مفید باشد.

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *