خورش اناردونه خاص برای شب یلدا

خورش اناردونه خاص
خورش اناردونه خاص

همیشه بلند ترین شب ایرانیان یعنی شب یلدا برای مردم فرصتی هست تا دور هم باشند و خیلی ها این دور همی را با غذاهای رنگی گرم تر میکنند. در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه خورش اناردونه خاص را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش اناردونه خاص

  1. یک عدد مرغ بزرگ
  2. یک عدد پیاز بزرگ
  3. سه عدد انار ترش دانه دانه شده
  4. ادویه جات(فلفل، زردچوبه، دارچین) و نمک
  5. مقداری بادمجان سرخ شده برای کنار غذا

 

 

طرز تهیه خورش اناردونه خاص

مرغ را پاک کنید و پوست آن را کنده و با پیاز و سیر بپزید. در طول مدت پختن مرغ پیاز را ریز کنید و بگذارید تا پیاز طلایی شود وقتی که طلایی شد دانه های انار را داخل پیاز بریزید و تفت دهیداگر انارتون خیلی سرخ نشد کمی رب انار داخل پیاز بریزید.میتوانید رب گوجه فرنگی نیز بریزید.مرغ آب پز را داخل فر بگذارید یا داخل ماهیتابه سرخ کنید.بگذارید تا مایه مرغ آرام آرام پخته شود. بادمجان ها رو هم سرخ کنید. بعد از اینکه مایه مرغ جا افتاد و غلیظ شد مواد را داخل یک ظرف زیبا بریزید و مرغ سرخ شده را روی مواد بگذارید.کنار مرغ رو نیز با بادمجان های سرخ شده تزیین کنید.

 

 

درباره انار

انار یکی از میوه هایی است که از قدیم وجود داشته است حتی در کتب مقدس چندین بار نام آن ذکر شده است . هومر شاعر معروف یونان در کتاب خود از آن نام برده است . معروف ایت که حضرت سلیمان باغ بزری پر از درخت های انار داشته که به ان عشق می ورزیده است .به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است . کلمه انگلیسی Pomegranate از زبان یونانی مشتق شده که به معنی ( سیب با هسته های زیاد ) می باشد .انار درخت كوچكي است كه ارتفاع آن تا 6 متر مي رسد و در مناطق نيمه گرمسيري مي رويد . شاخه هاي آن كمي تيغدر و برگهاي آن متقابل ، شفاف و ساده است .

گلهاي انار درشت برنگ قرمز اناري ولي بي بو مي باشد . ميوه آن كروي با اندازه هاي مختلف داراي پوستي قرمز رنگ و يا زرد رنگ مي باشد .بيشترين سطح زير کشت اين محصول در ايران به مناطقي چون يزد، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، زنجان، سمنان، تهران، گرگان، قزوين، مازندران و ديگر استان هاي مرکزي ايران اختصاص دارد.اصلي ترين گونه هاي اين محصول، گلوباريک، باجستان، الک شيرين، زاغ، شهور، دانه قرمز، تب لرز، دانه سفيد، گل ميخوش، ملس، دانه قرمز اصفهاني و ساوه نام دارند.کشت و توسعه انارعلاوه برايران در کشورهاي هندوستان ، ترکيه ، اسپانيا ، تونس ، مراکش ، افغانستان ، چين ، يونان، ژاپن ، فرانسه ، ارمنستان ، قبرس ، مصر و ايتاليا و فلسطين اشغالي رايج است .

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *