سوپ کدو سبز زیبا برای زمستان

سوپ کدو سبز زیبا
سوپ کدو سبز زیبا

اگر به دنبال یک غذای مقوی و در واقع یک پیش غذا برای زمستان میگردید طرز تهیه سوپ کدو سبز زیبا را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای عالی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ کدو سبز زیبا

  1. نیم کیلوگرم کدو سبز
  2. یک عدد لیمو ترش
  3. 3قاشق غذاخوری روغن زیتون
  4. 1قاشق غذا خوری زردچوبه
  5. 1لیتر آب به همراه عصاره گیاهی یا مرغ محلول در آن
  6. 100گرم برنج
  7. نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سوپ کدو سبز زیبا

کدو سبز ها را خوب بشویید و بدون پوست گرفتن کنار بگذارید.کدوها را به تکه های 5 میلی متری خرد کنید.کدوهایی را که خرد کرده اید داخل یک قابلمه بریزیدو پوست لیمو و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید.مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و بهم بزنید و تفت دهید. قابلمه را روی حرارت کم قرار داده و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه بپزد.مواد را بهم بزنید تا هنگامی که کدوها پخته شوند و نرم گردند.زردچوبه و عصاره مرغ و آب جوش و اب لیمو ترش را به مواد اضافه کنید.برای حدود 10 تا 20 دقیقه سوپ را بگذارید تا با درب باز پخته شود.بگذارید تا حوب کدوها و بزنج پخته شود و نرم گردد.نمک و فلفل را به مواد افزوده و طعم سوپ را بچشیددر کاسه ای بریزید و بگذارید تا خنک شوند.

 

درباره کدو سبز

کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب منگنز، ویتامین C، ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئید‌ها مانند بتاکاروتن منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می‌شود.کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز است.این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کند.از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان و ویتامین K اشاره کرد.

کدو سبز طبع سرد و خنک دارد که به دلیل دارا بودن آلفا و بتاکاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای ۶۰ سال موثر است. تحقیقات اخیر نشان داده که عصاره کدو سبز به دلیل دارا بودن ترکیباتی به نام “فیتونوترینت” به کنترل علایم بزرگی خوش‌خیم پروستات کمک می‌کند. بزرگی خوش خیم پروستات منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و تولیدمثل می‌شود

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *