چیز کیک عالی با پنیر فیلادلفیا

چیز کیک عالی
چیز کیک عالی

اگر به دنبال یک کیک هیجان انگیز برای جشن های خودمانی میگردید ما فست فودی ها شما را از یاد نبرده ایم. امروز میخواهیم طرز تهیه چیز کیک عالی با پنیر فیلادلفیا را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک عالی

  1. بیسکویت خشک 250 گرم
  2. پنیر فیلادلفیا  250گرم
  3. خامه ترش 1پیمانه
  4. کره ذوب شده 1/4 پیمانه
  5. تخم مرغ ۴ عدد
  6. شکر ۱ پیمانه
  7. لیموترش۱‪/۲ ‬عدد
  8. آرد۳ قاشق چایخوری
  9. وانیل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه چیز کیک عالی

در ابتدای کار فر راروی 180 یا 160 درجه سانتی گراد تنظیم میکنیم.درون میکسر تمامی بیسکوییت ها را بریزید و به حالت آرد در بیاورید. کره ذوب کرده را به بیسکوییت ها اضافه کنید و به خوبی با هم میکس کنید.مواد را داخل یک ظرف گرد که کف آن را چرب کرده اید بریزید و خوب مخلوط را صاف کنید. ظرف را به مدت 1 ساعت یا 3 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.در یک کاسه بزرگ پنیر فیلادلفیا و شکر و آرد و وانیل را بریزید و بادرجه متوسط مواد را هم بزنید.خامه ترش و لیمو را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.دست آخر تخم مرغ ها را دانه دانه به کرم اضافه کنید  هم بزنید تا یکدست شوند.کرم تهیه شده را روی بیسکوییت بریزید و یکنواخت کنید.نیم ساعت مواد را داخل فر قرار دهید تا خود را بگیرد.به مدت 4 ساعت قبل از خوردن آن را در یخچال قرار دهید.روی کیک را با میوه و مارمالاد تهیه کنید.

 

درباره مارمالاد و مربا

مارمالادها روش پختشان با مربا فرق دارد. در مارمالادها میوه ها را یا خرد می کنیم و یا به صورت پوره در می آوریم. مارمالاد به مربای خمیری شکلی گفته می شود که به هیچ عنوان تکه های میوه در آن وجود ندارد. در مارمالاد چون زمان پخت کوتاه است عطر و طعم میوه بهتر حفظ می شود. مارمالادها اگر با دقت و به طور صحیح درست و در شیشه های استریلیزه نگهداری شوند می توان آن ها را به مدت یک سال در یخچال نگهداری کرد .اما در تهیه مربا تکه های میوه قابل دیدن هستند.

معمولا در فرآیند تولید مربا، تکه‌های میوه قابل دیدن را داخل شهدی شیرین داریم. حالا اگر طی فرآیند تولید، میوه‌ها را بپزند، آن‌ها را هم بزنند، با آب و شکر مخلوط کنند و به شکل خمیر دربیاورند، آن وقت است که می‌‌توانیم بگوییم به جای مربا، مارمالاد داریم. به عبارت ساده‌تر، مارمالاد به مربای خمیری یا ژله‌ای شکلی گفته می‌شود که به هیچ عنوان تکه‌های میوه در آن وجود ندارد (میوه ها بصورت رنده یا ریز شده هستند). اما اصل و اساس تولید مارمالاد هم میوه‌ها هستند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *