پای پاستا فوق العاده برای کودکان

پای پاستا فوق العاده
پای پاستا فوق العاده

اگر کودک شما عاشق ماکارونی و پاستا است و میخواهید در تهیه این غذا تغییر رویه دهید امروز میخواهیم طرز تهیه پای پاستا فوق العاده را به شما عزیزان آموزش میدهیم. در ادامه طرز تهیه این غذای را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

 

مواد لازم برای تهیه پای پاستا فوق العاده

  1. روغن زیتون به میزان لازم
  2. فلفل دلمه ای 4عدد
  3. فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری
  4. گوشت چرخ کرده 500 گرم
  5. سیر 3حبه
  6. نمک 1قاشق چایخوری
  7. گوجه فرنگی 800گرم
  8. پنیر 3فنجان از موزارلا و موتزارلا مخلوط
  9. ماکارونی 450گرم لوله ای پاکوتاه
  10. زعفران 4قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه پای پاستا فوق العاده

در اول کار فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.گوشتی را که چرخ کرده اید با دست خوب ورز دهید.ماهیتابه را روی گاز گذاشته و زیر ان را روشن کنید و مقداری روغن  داخل ماهیتابه بریزید و گوشت چرخ کرده را داخل ماهیتابه بریزید و تا آنجایی تفت دهید تا خوب برشته شود.سیر را به رنده خوب ریز کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.ادویه و زعفران را آب کنید و به مواد اضافه کنید.زیر ماهیتابه شعلره را کم کنید تا گوشت ارام پخته شود.گوجه فرنگی ها را داخل اب جوش بریزید و وقتی پوست انها را کامل گرفتید بگذارید تا اب آنها خشک شده و در میکسر بریزی و خوب مخلوط کنید.در ماهیتابه ای جداگانه مقداری روغن بریزید و گوجه فرنگی ها را داخل آن بریزید و خوب تفت دهید تا رنگ گوجه ها عوض شود.

 

ماکارونی یا پاستا را داخل آب وش بریزید و طبق روی بسته درست کنید و بعد آبکش کنید. پنیر پارمزان رنده شده را با ماکارونی ابکش شده مخلوط کنید تا پنیر ها با پاستا خوب مخلوط شوند.یک قالب کمبندی متوسط را انتخاب کمنید و ماکارونی های پخته شده را به صورت ایستاده در قالب قرار دهید و سس گوجه فرنگی را روی پاستا بریزید و با دست فشار داده تا یکنواخت گردد.15 دقیقه پاستا را داخل فر بگذارید و بعد خارج کرده و پنیر را به آن اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه دیگر آن را بپزید.

 

 

Check Also

پاستای شکلاتی برای کودکان شما

بیشتر بچه ها ماکارونی دوست دارند و به مشتقات آن نیز علاقه دارند.امروز میخواهیم طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *