ژله هندوانه ای در پوست لیمو برای شب چله

ژله هندوانه ای در پوست لیمو
ژله هندوانه ای در پوست لیمو

اگر به دنبال یک دسر خوشمزه و زیبا برای شب یلدا یا چله میگردید طرز تهیه ژله هندوانه ای در پوست لیمو را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تیهه این دسر را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه ای در پوست لیمو

  1. لیموی تازه به مقدار دلخواه
  2. یک پاکت ژله ی آلبالو یا هندوانه ای یا توت فرنگی
  3. یک فنجان آب جوش
  4. یک فنجان آب یخ
  5. مقداری چیپس شکلاتی

 

 

طرز تهیه ژله هندوانه ای در پوست لیمو

لیموها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.با یک قاشق داخل لیموها را خوب خالی کنید به طوری که پوست لیمو اسیبی نبیند.پوست لیمو ها را در یک ظرف به گونه ای قرار دهید تا کج نشود.برای تهیه ژله پودر ژله را داخل یک فنجان آب جوش بریزید و خوب بهم زده تا حل شود سپس آب یخ را به چله ها اضافه کنید ژله ها را داخل پوست لیموها بریزید ژله ها را در یخچال قرار دهید.ژله ها باید کامل بسته شود. ژله های را بیرون بیاورید و روی آنها را با چیپس شکلاتی تزیین کنید به عنوان دانه هندوانه ژله ها را بر داده و در ظرفی زیبا بچینید.

 

درباره ژله

در صورتی که ژله ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، مشکلی برای بدن ندارند. هنگام خرید نیز باید به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کرد.ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت های بدن مفید است و کالری آن بسیار کم و به دلیل داشتن ویتامین B برای افرادی که از افسردگی رنج می برند، مفید است.مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است؛ همچنین به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.در صورتی که مصرف ژله تنها در مهمانی ها، موردی و هفته ای یکی – دو بار باشد، مشکلی ندارند. اما اگر مصرف این ماده غذایی عادت شود، جای بخشی از وعده های غذا را خواهد گرفت و منجر به کم اشتهایی خواهد شد.

 

Check Also

ژله توت فرنگی خوشمزه با طعم متفاوت

امروز قصد داریم طرز تهیه یک ژله میوه ای پر طرفدار را به شما آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *