پیتزا با گوشت و بادمجان با طعم جالب

پیتزا با گوشت و بادمجان
پیتزا با گوشت و بادمجان

پیتزا از جمله فست فودهایی است که همه دوست دارند. امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزا با گوشت و بادمجان را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه طرز تهیه این پیتزا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا با گوشت و بادمجان

  1. پیاز یک عدد
  2. کلم برگ سفید مقداری
  3. گوشت چرخ کرده200 گرم
  4. قارچ
  5. فلفل دلمه ای
  6. ذرت مقداری
  7. بادمجان یک عدد
  8. سیب زمینی مقداری
  9. پنیر پیتزا به مقدار لازم
  10. سس کچاپ
  11. خمیر پیتزا
  12. نمک، زردچوبه ، فلفل سیاه ، پودر آویشن ، پودر سیر، زیره

 

طرز تهیه پیتزا با گوشت و بادمجان

یک عدد پیاز را خوب خرد کرده و درون ماهیتابه کمی آن را تفت دهید.گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنیدنمک و زردچوبه و فلفل و آویشن و زیره را نیز به مواد اضافه کنید. قارچ و فلفل دلمه و ذرت و کلم رتا نیز جداگانه تفت دهید و کنار بگذارید.بادمجان را جدا سرخ کنید و با یک گوشتکوب  له کتید و در مخلوط اولیه گوشت بریزید.یک عدد سیب زمینی را نگینی خرد کنید و سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.مخلوط را کناری قرار دهید تا کامل خنک گردد.روی خمیر کمی سس پیتزا بریزید و خوب پخش کنید روی آن را مواد اصلی را بریزید و به مدت نیم ساعت در درجه مخصوص پیتزا بریزید سپس از فر بیرون بیاورید و روی آن را پنیر پیتزا بریزید و ده دقیقه در فر قرار دهید تا خوب پنیر طلایی شود.روی آن را با سبزیجات تزیین کنید.

 

 

درباره بادمجان

بعضی ها بادمجان را با پوست می پزند و خیلی ها هم پوست آن را می کنند. مهمترین نکته در خرید بادمجان، انتخاب بادمجان های با تخم کم و مزه شیرین است.برای خرید بادمجان به سراغ بادمجان های گوشتالو، براق، سنگین و بلند بروید با پوستی کشیده و سفت و بدون آثار ضرب خوردگی چون خوشمزه تر هستند.البته بادمجان های دلمه ای هم در بازار ایران یافت می شوند که اغلب برای درست کردن دلمه به کار می روند.بادمجان های باریک بیشتر در خورشت ها یا به صورت سرخ کرده در خوراک به کار می روند.مردمان شمال ایران هم غذاهای خاصی را با بادمجان طبخ می کنند که در آنها بیشتر بادمجان کبابی به کار می رود.بادمجان های تازه را اگر در کیسه پلاستیکی بگذارید تا چند روز در یخچال تازه می مانند و خواصش حفظ می شود.

 

 

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *