سوپ ماهی ویژه مخصوص فصل زمستان

سوپ ماهی ویژه
سوپ ماهی ویژه

خیلی از خانم ها بیشتر سوپ ها را در منزل تهیه کرده اند ولی کمتر کسی با اسم سوپ ماهی آشنایی دارد. سوپی که امروز میخواهیم به شما آموزش دهیم سوپ ماهی ویژه نام دارد که بسیار مناسب فصل زمستان است.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماهی ویژه

  1. سیر  ۲ حبه
  2. برنج  ۱/۴ پیمانه
  3. آب پرتقال  ۲ پیمانه
  4. تره فرنگی ۲ عدد
  5. آب جوش  ۱/۴ پیمانه
  6. گوجه فرنگی  ۵۰۰ گرم
  7. روغن زیتون  ۱/۴ پیمانه
  8. عصاره ماهی  ۴ پیمانه
  9. شوید  ۲ قاشق سوپ خوری
  10. زعفران  ۱ قاشق چای خوری
  11. قزل آلا یا یا فیله های سالمون  ۴۰۰ گرم

 

 

طرز تهیه سوپ ماهی ویژه

در ابتدای تهیه این غذای عالی تره فرنگی ها را خوب بشویید.و فقط قسمت های روشن تره فرنگی ها را ریز ریز کنید.ماهیتابه را روی حرارت گاز قرار دهید و روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید و آن را گرم کنید.تره فرنگی های ریز خرد شده را داخل روغن زیتون بریزید و تفت داده تا تره ها نرم گردند.سیر را ریز خرد کنید و به مدت سه دقیقه به خوبی تفت دهید تا بوی آن بلند شود.درمرحله بعد پخت این سوپ خوشمزه آب عصاره ماهی و اب پرتقال و زعفران آب کرده و برنج را اضافه کنید نمک و فلفل را نیز به مواد اضافه نمایید.فیله های ماهی قزل آلا را به تکه های حدود 2 سانتی متری بریده و به مواد اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه زمان داده تا ماهیها پخته شود.شوید را نیز خرد کنید و دورن ماهیتابه بریزید تا سوپ شما‌آماده خوردن شود.

 

 

درباره ماهی قزل آلا

 

قزل آلا یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکرو ها نقش مهمی به عهده دارد. آهن موجود در قزل آلا به گونه ای است که جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به خوبی در بدن به مصرف می رسد . علاوه بر آن آهن موجود در قزل الا، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می دهد بنابراین نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد .نتایج مطالعات نشان می دهند امگا 3 ماهی قزل الا می تواند فشار خون و ضربان قلب را در بیماران صرع تنظیم کند و از تعداد تشنج های آن به طور قابل توجهی بکاهد.بر اساس تحقیقاتی که برای نخستین بار در شیراز روی 30 نوع ماهی انجام شد، ماهی قزل آلا بیشترین میزان امگا3 را داراست. این اسید چرب، خستگی، دردعضلانی، خشکی و خارش پوست،سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن ها و عدم تمرکز را کاهش می دهد و برای التیام بیماری های قلبی-عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است و در زنان باردار از طریق گردش خون به جنین رسیده و موجب رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی نوزاد می شود.

 

 

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *