برنجک بوداده خوشمزه مخصوص شب یلدا

برنجک بوداده خوشمزه
برنجک بوداده خوشمزه

اگر به دنبال یکی از پرطرفدارترین تنقلات در شب یلدا میباشید در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنجک بوداده خوشمزه را به شما اموزش میدهیم.این برنجک را میتوانید در شب یلدا به راحتی در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه برنجک بوداده خوشمزه

  1. برنج یک فنجان
  2. نمک ماسه ای ۱/۲ قاشق غذاخوری
  3. روغن سرخ کردنی  دو قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه برنجک بوداده خوشمزه

برنج را با اب تمیز تمیز بشویید.برنج را بهمراه نمک خیس کنسد و اجازه داده تا برنج به مدت 3 ساعت در آب خیس بخورد. برنج را در یک ابکش بریزید تا آب آن کشیده شود.این برنج را باید به مدت یک شبانه روز در آبکش گذاشته تا آب آن کامل کامل کشیده شود.روغن را در ماهیتابه ای گود بریزید تا کامل داغ شود. نمک ماسه ای را به ماهیتابه اضافه کنید و برنجی را که یک شبانه روز گذاشته اید تا آب آن کشیده شود را داخل روغن بریزید بعد از چند ثانیه برنج ها پف میکند.برنجی را که پف کرده داخل آبکش بریزید تا نمک زیادی آن خارج شود.

 

 

درباره برنج

در برنج ماده ای بنام اوریدین Oridine وجود دارد که خاصیت ضد التهاب عصبی را داراست .برنج از لحاظ موا غذایی بسیار غنی است . البته همانطور که گفته شد هنگانیکه پوسته قهوه ای آنرا می گیرند مقدری از ویتامین های خود را از دست می دهد .طبع آن سرد و خشک است البته حکما نظرهای متفاوتی دارند.برنج تازه دارای ویتامین بیشتری از برنج کهنه می‎باشد بیشتر ویتامین‎ها در پوست وغشای قهوه‎ای رنگ برنج وجود دارد.کته برنج برای افراد اسهال و اسهال خونی غذای مناسبی است.کمپرس با آرد برنج تب را کاهش می‎دهد.کته برنج تولید اسپرم را افزایش می‎دهد.یکی از غذاهای خیلی خوب و مقوی شیربرنج است مخصوصاً اگر با عسل خورده شود و باعث تولید اسپرم می‎شود.خوردن برنج باعث بازشدن رنگ چهره می‎شود.برنج برای درمان فشارخون مفید است.

 

 

 

Check Also

ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان

اگر دوست دارید یک تنقلات سالم و خوشمزه برای فرزندان خود در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *