لایی پلو قشقایی با گوشت یک غذای اصیل

لایی پلو قشقایی با گوشت
لایی پلو قشقایی با گوشت

لایی پلو یکی از غذاهای معروف در ایل قشقایی میباشد که به دو صورت با مرغ و با گوشت تهیه میشود.در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه لایی پلو قشقایی با گوشت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه لایی پلو قشقایی با گوشت

  1. برنج یک کیلوگرم
  2. گوشت گوسفند ۵۰۰ گرم
  3. پیاز سه عدد
  4. تخم مرغ سه عدد
  5. مغز گردو یک پیمانه
  6. آلبالو خشک یک پیمانه
  7. کشمش پلویی یک پیمانه
  8. نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران به میزان لازم
  9. ادویه پلویی یک قاشق غذاخوری
  10. هویج رنده شده یک عدد

 

طرز تهیه لایی پلو قشقایی با گوشت

گوشت مورد نظر برای لایی پلو را میتوانید از هر گوشتی تهیه کنید ولی گوشت گوسفند خوشمزه تر است.گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید داخل یک قابلمه بریزید و یک عدد پیاز و زردچوبه و دو لیتر آب را بگذارید تا جوشیده شود و آب گوشت تمام شود.برنج را پخته و آبکش نمایید و کنار بگذارید.تخم مرغ ها را در یک ماهیتابه بشکونید و کنار بگذارید.پیاز را خرد کرده و در روغن سرخ کنیدوگردو و کشمش و آلبالو خشک و هویج را نیز در روغن تفت دهید و کنار بگذارید.به مواد نمک بزنید و داخل برنج بریزیدو خوب مخلوط کنید. بگذارید روی اجاق گاز تا به مدت 45 دقیقه دم بکشد.

 

 

درباره کشمش

حتماً می‌دانید که کبد و کلیه‌ها از اعضای حیاتی بدن هستند که وظیفه‌ی تصفیه‌ی خون و دفع فلزات سنگین یا سموم بدن را نیز بر عهده دارند. با این حال گاهی پیش می‌آید که عملکرد این اعضا به دلیل یک رژیم غذایی نادرست، مصرف زیاد چربی یا سبک غذایی نادرست دچار مشکل می‌شود. باید بدانید که تجمع این سموم باعث مریضی می‌شود. اگر حداقل یک بار در ماه و به مدت 4 روز پیاپی آب کشمش بنوشید کبدتان به وظایف اصلی خون یعنی سم زادیی از بدن به‌خوبی عمل خواهد کرد. این درمان ساده و موثر زمانی که احساس سنگینی می‌کنید و یا گوارشتان با کندی صورت می‌گیرد کارساز خواهد بود.نوشیدن آب کشمش یک روش ساده و موثر برای تصفیه‌ی خون است و عملکرد کبد را تحریک می‌کند و برای هضم غذا نیز موثر است. این ترکیب مفید باعث تفکیک شیره‌ی معده می‌شود، تجزیه‌ی مواد غذایی را تسهیل می‌بخشد و به این ترتیب باعث بهبود مواد مغذی می‌شود. تمام اثرات گفته شده را بعد از 2 روز مصرف ترکیب آب کشمش مشاهده خواهید کرد.

 

 

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *