آش شلغم عالی مخصوص فصل زمستان

آش شلغم عالی
آش شلغم عالی

یکی از بهترین داروهای سرماخوردگی شلغم میباشد و خیلی ها شلغم را تنهایی دوست ندارند.یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که همه دوست دارند و با شلغم تهیه میشوند آش شلغم میباشد .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آش شلغم عالی را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه آش شلغم عالی

  1. گوشت چرخ كرده ١٥٠ گرم
  2. يك عدد پياز گوچك
  3. برنج سه قاشق پر
  4. پياز داغ سه قاشق پر
  5. ماش سه قاشق پر
  6. شلغم چهار عدد متوسط
  7. نعنا نمك زردچوبه به مقدار لازم
  8. سبزي آش ٢٠٠ گرم پاك شده وخرد شده شامل تره جعفري گشنيز اسفناج

 

طرز تهیه آش شلغم عالی

قبل از تهیه غذا پیاز داغ بگیرید که هم به اندازه کافی وقتتان را نگیرد و هم بوی سرخ کردن ان داخل خونه نپیچد.در ابتدای کار یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی را در قابلمه بریزید و نعنا و زردچوبه را در قابلمه بریزید و پیاز سرخ شده را نیز به مواد اضافه کنید.برنج را بشویید و سبزی اش و ماش را نیز به مواد بیفزایید. یک پارچ آب را داخل آب بریزید و روی گاز بگذارید تا با قلم گاز و پیازی که داخل آن انداخته اید آرام آرام پخته شود.ماش که پخته شد گوشت چرخ شده را با یک عدد پیاز رنده شده مخلوط کنید و نمک بزنید و کوفته ریزه درست کنید و کوفته ها را داخل آش بریزید. لغم های خام خرد شده را به آش اضافه کنید و بگذارید تا آش به خوبی پخته و جا بیفتد.

 

 

درباره شلغم

شلغم بسیار مقوی و اشتها آور است. شلغم به طور فوق العاده ای ضعف جنسی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می کند. شلغم برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب های مجاری تنفسی توصیه می شود.شلغم سرفه را تسکین می دهد و آب شلغم قند خون را پائین می آورد. تخم شلغم را اگر سرخ کرده و بخورید برای ضعف جنسی موثر است.اگر گلو درد دارید آب پخته شلغم را قرقره کنید. خوردن آب شلغم درمان کننده جوش صورت است. شلغم شب کوری را درمان می کند و حافظه را تقویت می کند.شلغم به دلیل داشتن ویتامین B1 علاج کم خونی است. شلغم برای رشد و نمو استخوانها مفید است. آرام بخش و ترمیم کننده سریع زخم ها بوده و برای تقویت کبد مفید است.شلغم به علت داشتن فیبر، پاک کننده قوی روده هاست و خواص تسکین دهنده شلغم، آن را به داروی طبیعی خواب آور تبدیل کرده است. برای بهبودی شقاق، شستشوی ناحیه مبتلا با آب جوشانده شلغم مفید است

 

 

Check Also

آش زرشک یک غذای خاص و دلچسب

اگر یک روز هوس آش خوشمزه ای کردید تهیه کردن آش زرشک را به شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *