بولانی کدو یک غذای ویژه افغانی

بولانی کدو
بولانی کدو

بولانی یکی از خوشمزه ترین غذا در افغانستان است که طرفداران زیادی دارد. این غذا به شیوه ها و با مواد مختلفی تهیه میشود. امروز میخواهیم طرز تهیه بولانی کدو را در سایت فست فود آموزش دهیم.منتظر غذاهای بعدی ویژه افغانستان نیز باشید.

مواد لازم برای تهیه بولانی کدو

  1.  آرد ترمیده ۱۰۰۰ گرم
  2. کدو ۲۵۰ الی ۳۰۰ گرم
  3.  نمک و روغن به مقدار لازم
  4. سیر کوبیده شده
  5. مرچ تازه

 

 

طرز تهیه بولانی کدو

در ابتدای کار نیم کیلو آرد را با نمک و آب و شیر گرم خمیر کنید.خمیر باید نه آنقدری باشد که به وردنه بچسبد و نه به گونه ای باشد که به آسانی باز نشه.به مدت نیم ساعت خمیر را بگذارید تا خوب قوام آید.کدوی خام را رنده نمایید و با نمک و سیر کوبیده شده و مرچی که تازه کوبیده شده است با هم مخلوط کنید و با قاشق هم یزنید تا مخلوط شود.خیلی بهم نزنید تا آب پس ندهد.از خمیر کمی بردارید و با وردنه پهن کنید.در نیمی از خمیر مواد داخل بولانی را بریزیدو با نیم دیگر خمیر بولانی را ببندید.داخل یک ماهیتابه روغن بریزید. بولانی را در ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود.دو سمت بولانی که طلایی شد غذای خوشمزه شما آماده می شود.بولانی ها را روی کاغذ آشپزخانه قرار داده تا روغن اضافی آن جذب شود.

 

درباره کدو سبز

پوست کدو سبز می‌تواند در کاهش قند و تنظیم چربی‌خون موثر باشد،‌ به‌همین دلیل قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.این روزها که فصل ترشی انداختن است، می‌توانید از کدو سبز هم برای تهیه ترشی‌های خانگی استفاده کنید زیرا مصرف ترشی کدو سبز می‌تواند باعث هضم بهتر غذا شود.کدوی سبز بخارپز یا پخته با ماش و نخود و روغن بادام، برای رطوبت بخشیدن به بدن و تسکین حرارت کبد بسیار مفید است. اما افراط در مصرف کدو نیز توصیه نمی‌شود.زیاده‌روی در مصرف کدو به افرادی با مزاج‌های سرد توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث تولید بلغم و سودا در بدن آنها شود و عوارضی مانند نفخ، قولنج و بی‌اشتهایی داشته باشد.افراد سردمزاج می‌توانند برای بهره بردن از خاصیت کدو، انواع پخته آن را در ماست رنده کنند و کمی خردل، سیر، نمک و نعناع به این ترکیب اضافه و مصرف کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *