کوکی ستاره ای دارچینی برای میهمانی

کوکی ستاره ای دارچینی
کوکی ستاره ای دارچینی

امروز میخواهیم طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین شیرینی های دارچینی را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کوکی ستاره ای دارچینی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکی ستاره ای دارچینی

  1. 3 قاشق غذاخوری کره یا مارگارین
  2. 1و1/2 فنجان شکر
  3. 2عدد تخم مرغ
  4. 1تخم مرغ جدا شده
  5. 1قاشق چای خوری آب لیمو
  6. 2و1/3 فنجان آرد
  7. 2و1/2 قاشق چای خوری پودر پخت
  8. 1/4قاشق چایخوری دارچین
  9. 1/4قاشق چای خوری نمک
  10. گردوی یك فنجان گردو، ریز خرد شده (اختیاری)

 

 

طرز تهیه کوکی ستاره ای دارچینی

کره و شکر و 2 عدد تخم مرغ با زرده و سفیده و یک زرده نخم ممرغ و آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.مواد خشک را با هم ترکیب کنید و به خمیر اضافه کنید.خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را روی تخته کار پهن کنید با ضخامت دو سانت.با یک قالب ستاره کوکی های ستاره ای در بیاورید دو قطعه دیگی را به همین طریق پهن کرده و برش دهید.کوکی ها را داخل یک سینی بچینید و در دمای 375 درجه سانتی گرادبه مدت 6 تا 8 دقیقه قرار دهید تا پخته شود.

 

 

درباره دارچین

عوارض جانبی. معمولا دارچین اثرات جانبی خاصی ندارد. مصرف دارچین در بعضی از افراد باعث واکنش های آلرژیکی می‌شود. همچنین مالیدن دارچین برروی پوست می‌تواند باعث سرخی و التهاب پوست شود.خطرات دارچین. مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن است، برای همه بخصوص افرادیکه مشکلات کبدی دارند، مسموم کننده باشد. از آنجاییکه دارچین قندخون را کاهش می‌دهد، افراد دیابتی که دارو مصرف می‌کنند ممکن است دچار افت شدید قند خون شوند. افرادیکه مبتلا به سرطان‌های هورمونی از جمله سرطان پستان هستند، نباید دارچین مصرف کنند. از آنجاییکه تحقیقات زیادی در مورد خطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی برای کودکان و زنان شیرده توصیه نمی‌شود. دارچین در بعضی از افراد خطر آسیب های کبدی را افزایش می‌دهد.تداخلات دارویی. دارچین ممکن است با داروهای آنتی بیوتیک، دیابت، رقیق کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر از داروها تداخل داشته باشد، در اینباره با پزشک خود مشورت نمایید.

 

Check Also

کوکی سمولینا برای میهمانی

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *