آش اسفناج مخصوص فصل زمستان

آش اسفناج مخصوص
آش اسفناج مخصوص

امروز میخواهیم یکی از آش های خوشمزه را به شما اموزش دهیم.آش اسفناج مخصوص فصل زمستان است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ان را به شما کدبانوهای ایرانی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه آش اسفناج مخصوص

    1. اسفناج یک کیلو
    2. آرد برنج دو قاشق غذاخوری
    3. لپه یک پیمانه
    4. سویا 1/2پیمانه
    5. کره 100 گرم
    6. آبغوره چهار قاشق غذاخوری
    7. پیاز پنج عدد
    8. نمک و فلفل دو قاشق چای خوری، 1/8 قاشق غذاخوری
    9. روغن مایع1/2 پیمانه
    10. نعناع خشک دو قاشق چای خوری
    11. آب شش پیمانه
    12. زرد چوبه ک قاشق چای خوری
    13. آرد لپه دو قاشق چای خوری

 

طرز تهیه آش اسفناج مخصوص

آرد برنج را در اب سرد حل میکنیم و از صافی رد میکنیمتا آب زلال شود.6 پیمانه اب را به آرد می افزاییم. و میگذارید روی حرارت.قاشق را برداشته و مرتب مواد را هم میزنیم تا وقتی که مواد به جوش اید و مواد به صورت گلوله در نیاید.لپه را زا قبل دو ساعت در آب می خیسانیم وبه اسفناج می افزاییمدقت کنید که اسفناج ها را به دقت بشویید و خرد کنید.کره را نیز به مواد بیفزایید.پیازها را در روغن سرخ کنید و زمانی که طلایی شد زردچوبه را به مواد می افزاییم نصف پیازی را که سرخ کرده ایم را با نمک و فلفل در آش بریزید و بگذارید تا خوب جا بیفتد.وقتی که میخواهید آش را بکشید ابغوره را داخل آش بریزید و روی اش را با پیاز و نعناع داغ و کوفته ریزه تریین کنید.

 

 

درباره اسفناج

رای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است . سابقاً نوعی شربت از اسفناج تهیه می شد که در معالجه خونریزیها و کم خونی از آن استفاده می کردند . تخم اسفناج ملین و خنک کننده است .تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است .اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد . اسفناج چون دارای کلروفیل است عضلات روده را تحریک کرده و تخلیه مدفوع را آسان می کند . اگر کسی مبتلا به حبس البول یعنی بند آمدن ادرار است می تواند با مخلوط نصف فنجان آب اسفناج این ناراحتی را درمان کند . به همان مقدار روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرده و باو بدهید .اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل کنید .

 

Check Also

آش شلغم عالی مخصوص فصل زمستان

یکی از بهترین داروهای سرماخوردگی شلغم میباشد و خیلی ها شلغم را تنهایی دوست ندارند.یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *