حلوای پرتقالی مقوی مخصوص زمستان

حلوای پرتقالی مقوی
حلوای پرتقالی مقوی

اگر به دنبال یک دسر مقوی برای فصل زمستان میگردید طرز تهیه حلوای پرتقالی مقوی را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این حلوای خوشمزه را به شما بانوان آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه حلوای پرتقالی مقوی

  1. آرد گندم 2پیمانه
  2. شکر 2پیمانه
  3. روغن 1پیمانه
  4. آب پرتقال 1 پیمانه
  5. هل 1/4 قاشق چایخوری
  6. محلول زعفران 2 ﻗﺎﺷﻖ سوپخوری
  7. گلاب 3/4 پیمانه

 

 

طرز تهیه حلوای پرتقالی مقوی

روغن مورد نظر را در یک ظرفی که روی حرارت گذاشته اید بریزید تا روغن ذوب گردد.آرد را در روغن بریزید و در حدی هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ طلایی به خود بگیرد.در حینی که آرد را تفت میدهید گلاب را با شکر روی حرارت قرار داده تا جوش بخورد.در حدی جوش دهید تا شکر حل شود.آرد را از روی حرارت برداشته و شربتی را که روی گاز درست کرده اید روی آن بریزید.همینطور روی حرارت مواد را هم بزنید و همزمان با هم زدن زغفرات آب کرده و هل و آب پرتقال را به مواد اضافه کنید و هم زده تا حلوا شکل خود را بگیرد.اینکه حلوای شما تیره یا روشن باشد بستگی به میزان تفت آرد دارد.

 

 

درباره پرتقال

پرتقال و آب آن سرشار از ماده مغذی گیاهی هسپریتین (hesperitin) هستند. در تحقیقات آزمایشگاهی، عصاره هیسپریتین سبب مهار رشد سلول های سرطانی سینه و تشکیل تومور شده است. هسپریدین (یکی از انواع هسپریتین) به پیشگیری از بروز سرطان حفره دهانی کمک می کند. پوست پرتقال دارای مواد مغذی گیاهی به نام نوبیلتین و تنجرتین است که سبب متوقف کردن حملات سلول های سرطانی می شود. آب پرتقال سرشار از ماده مغذی گیاهی لیمونوئید است که آن هم دارای خواص ضد سرطانی می باشد.همچنین تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم از مرکبات استفاده می کنند، تا 60 درصد کمتر به سرطان معده مبتلا می شوند. احتمالا «ویتامین C» در مرکبات سبب مهار تشکیل مواد سرطان زا در معده می شود. در یک تحقیق به منظور مقایسه میزان ابتلا به سرطان در اشخاصی که خیلی فراوان پرتقال می خورند با اشخاصی که خیلی کم مصرف می کنند، مشخص شده است که خطر ابتلا به سرطان نای در افراد گروه اول 50 درصد کمتر از افراد گروه دوم است.

 

 

Check Also

حلوای پسته ای فوق العاده

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوان در منزل تهیه کرد حلوای پسته ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *