شکلات مکعبی مغزدار بدون نیاز به فر

شکلات مکعبی مغزدار
شکلات مکعبی مغزدار

اگز فر در دسترس ندارید و دوست دارید یک شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید.در ادامه میخواهیم طرز تهیه شکلات مکعبی مغزدار بدون نیاز به فر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شکلات مکعبی مغزدار

  1. شکلات خالص 275 گرم
  2. کره 175 گرم
  3. شربت قوام آمده  4 قاشق غذاخوری
  4. بیسکویت  175 گرم
  5. برنجین تفت داده شده 25 گرم
  6. گردو خرد شده 50 گرم
  7. گیلاس درشت خرد شده 100 گرم
  8. شکلات سفید جهت تزیین 25 گرم

 

 

طرز تهیه شکلات مکعبی مغزدار

شکلات خالص و کره را داخل یک کاسه بریزید و به روش بن ماری بگذارید تا ذوب شود.مواد را به خوبی بهم بزنید تا با همدیگی میکس شوند.بیسکوییت ها را به تکه های کوچک خرد نمایید .بیسکوییت ها را همراه با برنجین و گیلاس و گردو به مخلوط شکلات اضافه کنید.داخل یک قالب کیک مربع شکل به اندازه 18 سانتیمتر را کاغذ روغنی بگذارید و مایه آماده شده کیک را در آن بریزید و با استفاده از قاشق سطح آن را صاف و یکنواخت نمایید . مواد را به مدت 2 ساعت خنک نمایید .جهت تزیین روی آن , شکلات سفید را آب نمایید و آن را روی کیک به هر شکلی که دوست دارید بریزید و بگذارید خودش را بگیرد . هنگام خوردن کیک را با دقت از داخل قالب بیرون آورده و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و کیک را به 16 قسمت چهارگوش برش دهید .می توان به جای برنجین از پودر نارگیل هم استفاده نمایید .

 

 

درباره گردو

موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه ۳۰ گرم گردو بخورید.گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی ها به گمان این که آجیل موجب افزایش وزن می شوند، از خوردن گردو و دیگر آجیل ها امتناع می کنند. ولی ثابت شده است، افرادی که حداقل ۲ بار در هفته آجیل مصرف می کنند، احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است که اصلا آجیل مصرف نمی کنند. پس به گمان این که اگر گردو یا آجیل بخورید چاق می شوید، این غذای بسیار خوشمزه و مفید را از خود دور نکنید.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *