املت برنج و پنیر صبحانه ای خوشمزه

املت برنج و پنیر
املت برنج و پنیر

املت ها همواره بیشتر از سایر غذاها برای اینکه در وعده صبحانه میل شوند طرفدار بیشتری دارد.امروز میخواهیم طرز تهیه یک املت پرطرفدار را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه املت برنج و پنیر را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه املت برنج و پنیر

  1. عدد تخم مرغ ۸ عدد
  2. کره ۳ قاشق غذاخوری
  3. فلفل دلمه خرد شده، نصف فنجان
  4. پنیر پرچرب نیم فنجان
  5. نمک کمی
  6. برنج پخته شده ۳ چهارم فنجان

 

 

طرز تهیه املت برنج و پنیر

پنیر و برنج و فلفل را در یک کاسه متوسط با هم ترکیب کنید.تخم مرغ ها را در یک ظرف دیگر شکسته و خوب بهم بزنید تا زرده و سفیده با هم به طور یکنواخت ترکیب شوند.نمک و فلفل را به آن دو بیفزایید.روغن را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم گذاشته تا پخته شود.اندکی از تخم مرغی را که زده شده را در کف ماهیتابه بریزید و مخلوط برنج و پنیری را که از قبل هم زده و ترکیب کرده اید را به ماهیتابه اضافه کنید و باقیمانده تخم مرغ هایی را که زده اید را روی آنها بریزید.دو طرف املت را خوب پخته تا طلایی شوند.

 

 

درباره تخم مرغ

 

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یك ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد. نیازهای تغذیه ای افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است.یك عدد تخم مرغ متوسط 76 كیلوكالری انرژی دارد و مصرف روزانه یك عدد تخم مرغ، 3 درصد نیاز انرژی یك مرد بالغ و 4 درصد نیاز انرژی یك زن بالغ را تأمین می كند.تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیكی پروتئین تخم مرغ بسیار بالا میباشد و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد.بنابراین مصرف تخم مرغ با سایر موادغذایی كه از نظر پروتئینی فقیر هستند مانند نان ، برنج و غلات، باعث تكمیل ارزش پروتئینی غذا می شود.تخم مرغ، بیشتر ویتامین های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه B و ویتامین A می باشد. همچنین ویتامین D و ویتامین E را به مقدار كافی و لازم تأمین می كند.

 

 

 

 

Check Also

املت پخته شده در فر مخصوص شام

خیلی از شما بانوان هنرمند برایتان پیش آمده است که در خانه میهمان ناخوانده داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *