ترشی شلغم درجه یک مخصوص زمستان

ترشی شلغم درجه یک
ترشی شلغم درجه یک

اگر به فکر تهیه یک ترشی خومزه زمستانی هستید امروز میخواهیم طرز تهیه یک ترشی خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی شلغم درجه یک را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی شلغم درجه یک

  1. شلغم 1 کیلو
  2. لبوی کوچک 1 عدد
  3. سیر ورقه شده 3 حبه
  4. سرکه سفید 1 فنجان
  5. آب 3 فنجان
  6. نمک 2 قاشق چایخوری
  7. برگ بو 1 عدد

 

طرز تهیه ترشی شلغم درجه یک

برای تهیه این ترشی خوشمزه در ابتدا آب و نمک و برگ بو را رد یک قابلمه کوچک و یا یک شیرجوش بریزید و روی حرارت کم قرار داده تا کم کم به جوش بیاید.خوب مواد را هم بزنید تا نمک کامل حل شود.ظرف را از روی حرارت برداشته و بگذارید کنار تا مواد خنک شود و سرکه را بعد از خنک شدن مواد داخل مواد بریزید.شلغم ها و یک لبو را به صورت خلال خلالی خرد کرده و کنار بگذارید. یک شیشه بزرگ و تمیز را آماده کرده و شلغم و لبو خرد شده و سیری را که خرد کرده اید را داخل شیشه ها بریزید.ترکیبی از آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها ریخته تا روی مواد پوشانده شود.درب شیشه را محکم کرده و به مدت زمان یک هفته در دمای بگذارید تا در حای خنکی که قرار داده اید ترشی شما آماده شود.لبویی را که در این ترشی ریخته اید باعث قرمز و خوشرنگ شدن رنگ ترشی میگردد.

 

درباره شلغم

یکی از ترکیبات زیادی که در شلغم وجود دارد فیبر است. فیبر سبب پرحجم مدفوع و دفع کردن راحت‌تر و سریع‌تر مدفوع میشود، بنابراین خطر تماس مواد سرطان‌زا با سلول‌های روده را کمتر می‌کند. علاوه بر اثرات فوق، فیبر سبب افزایش رشد و تکثیر باکترهای مفید و مانع رشد باکتری‌های مضر در روده می‌شود و در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در روده اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به حفظ سلامت سلو‌ل‌های روده کمک میکند و موجب کم کردن احتمال ابتلا به سرطان روده می‌شود.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *