ترشی پوست لیمو ترش با طعم عالی

ترشی پوست لیمو ترش
ترشی پوست لیمو ترش

اگر به دنبال یک ترشی خوشمزه و در عین حال ارزان میگردید طرز تهیه ترشی پوست لیمو ترش با طعم عالی را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این ترشی لذیذ را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه ترشی پوست لیمو ترش

  1. پوست لیمو ترش 1 کیلو
  2. سرکه 3 کیلو
  3. نمک 1/2 قاشق

 

طرز تهیه ترشی پوست لیمو ترش

برای تهیه این ترشی میتوانید از دو نوع پوست لیموترش استفاده کنید یکی خشک شده است که کار شما برای درست کردن این ترشی راحت خواهد بود و یکی باید لیمو ترش تازه را با یک قاشق خالی کرد .سپس پوست لیموها را در آب ریخته و بجوانید و با آب سرد آبکی کنید و اینکار را چندین مرتبه تکرار کنید تا تلخی پوست لیموها تماما گرفته شود.بعد زا جوشاندن وگرفتن تلخی آنها را روی یک پارچه تمیز پهن کرده و اجازه دهید آب پوست لیموترش ها گرفته شود.شیشه هایی را که به منظور تهیه ترشی آماده نموده اید را تمیز بشویید و کامل خشک کنید.پوست ها را داخل شیشه ها ریخته و روی آنها را سرکه و نمک بریزید.

 

درباره پوست لیمو ترش

پوست لیمو برای بهداشت دهان و دندان مفید میباشد. کمبود ویتامین C مشکلاتی نظیر خونریزی لثه، بیماری اسکوروی و التهاب لثه هایتان را سبب میگردد. پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک است که می‌تواند کمبود ویتامین C موجود را تامین کند و علاوه بر آن با مشکلات شناخته‌شده دهان و لثه به مبارزه بپردازد.مصرف عصاره روغنی پوست لیموترش با کاهش چربی‌های مضر خون، بروز تصلب شرایین و در نهایت بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

پوست لیمو در کاهش وزن نیز موثر است. پوست لیمو دارای اجزاء ترکیب‌کننده‌ای است که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را عهده دار است.پوست لیمو به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند، زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین C است که در حفظ و بهبود سلامت استخوان نقش دارند. پوست لیمو همچنین از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند و در کاهش استرس اکسیداتیو نقش دارد.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *