خورشت گردوی ایرانی دلچسب

خورشت گردوی ایرانی
خورشت گردوی ایرانی

یکی از خوشمزه ترین خورش ها میباشد.امروز میخواهیم طرز تهیه خورشت گردوی ایرانی را به شما آموزش دهیم.در ادامه طرز تهیه این خورش که بسیار خوش پخت است را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت گردوی ایرانی

  1. گوشت گوسفندی  300 گرم
  2. گردو 300 گرم
  3. پیاز نگینی‌ خردشده 1 عدد
  4. رب انار ملس یک‌ دوم پیمانه
  5. زرشک 2 قاشق سوپخوری
  6. فلفل 1 قاشق چایخوری
  7. زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  8. نمک 1 قاشق چایخوری
  9. روغن مایع به میزان لازم

 

طرز تهیه خورشت گردوی ایرانی

داخل یک قابلمه مقداری از روغن را گرم کنید.پیاز را داخل قابلمه تفت دهید.گوت را به آن بیفزایید و با نمک و زردچوبه و فلفل و 2 پیمانه آب را داخل آن ریخته و درب آن را ببندید تا پخته شود.گردو را با مقداری روغن تفت داده و رب انار را به آن بیفزایید و بگذارید تا خوب جا بیفتد.بعد از جا فتادن خورشت از روی حرارت آن را بردارید و داخل ظرفی بریزید و روی آن را انار یا زرشک بریزید.

 

 

درباره گردو

باید بدانید که مصرف ۲۵ گرم گردوی تازه حدود ۱۵ درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تأمین میگرداند. حتماً هم می‌دانید که ویتامین E ویتامین جوانی است. یعنی چین و چروک را از پوست دور می‌کند. علاوه بر این گردو حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی می‌باشد که اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. توجه داشته باشید با مصرف گردو علاوه بر ویتامین E، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین B، پتاسیم، آهن، مس و روی نیز عایدتان می‌شود.

ویتامین B موجود در آن، باعث کم شدن استرس میشود که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.استفاده منظم و دایم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.

 

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *