خورشت کلم بروکلی و سویا ویژه

خورشت کلم بروکلی و سویا
خورشت کلم بروکلی و سویا

خورشت ها همواره طرفداران زیادتری نسبت به دیگر غذاها دارد.امروز میخواهیم طرز تهیه یک خورش خوشمزه را به شما اموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورشت کلم بروکلی و سویا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت کلم بروکلی و سویا

  1. کلم بروکلی 400 گرم
  2. سویا 2 پیمانه
  3. پیاز بزرگ 1 عدد
  4. سیر 4 حبه
  5. هویج بزرگ یک عدد
  6. رب گوجه‌ فرنگی 2 قاشق سوپ خوری
  7. روغن به میزان لازم
  8. نمک، فلفل و زرد چوبه مقداری

 

طرز تهیه خورشت کلم بروکلی و سویا

پوست پیازها را بکنید و خوب شسته و خلالی کنید.میتوانید پیازها را نگینی خرد کنید.هویج ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید و به شکلی که دوست دارید خرد کنید.در یک ماهیتابه متوسط روغن بریزید و روی گاز بگذارید و زیر آن را روشن کنید÷یازها را در روغن بریزید و تفت دهید.سیرها را نیز له کنید و همراه با پیازها سرخ کنید.مقداری زردچوبه و فلفل را به ماهیتابه اضافه کنید و سویای آماده شده را در ماهیتابه بریزید و با مواد دیگر ترکیب کنید.هویج خرد شده و رب را پس از تفت دادن سویا داخل آن بریزید.وقتی که کمی مواد را تفت دادید مقداری آب به خورشت افزوده و بکذارید تا هویج ها پخته شود.ده دقیقه مادنده باشد که خورشت تهیه شود کلم بروکلی را به خورشت بیفزایید.مقدار سیری که در این غذا است بستگی به سلیقه خود شما دارد.

 

درباره کلم بروکلی

یکی دیگر از خواص کلم بروکلی برای پوست محافظت در مقابل اشعه ماورا بنفش (UV) است. این خاصیت کلم بروکلی ممکن است به دلیل وجود ترکیبی شیمیایی به نام سولفورافان باشد که قرمزی و التهابی که ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش است را کاهش می دهد. اثر گذاری کلم بروکلی در محافظت از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش بیشتر از کرم های ضد آفتاب است زیرا کرم های ضد آفتاب اشعه ماورا بنفش را جذب کرده و از نفوذ آن به پوست جلوگیری می کنند اما عصاره کلم بروکلی زمانی که به صورت موضعی مورد استفاده قرار بگیرد، مستقیما جذب سلول های پوستی شده با تولید مجموعه ای از آنزیم های محافظ، از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش دفاع می کند.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *