سمبوسه مرغ خانگی غذایی خودمانی

سمبوسه مرغ خانگی
سمبوسه مرغ خانگی

اگر یک غذای خانگی میخواهید و نمیدانید چه غذایی در منزل تهیه کنید طرز تهیه سمبوسه مرغ خانگی را به ما عزیزان آموزش میدهیم.این غذا بسیار عالی میباشد که در ادامه به تهیه آن پرداخته ایم.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه مرغ خانگی

  1. آرد دو پیمانه
  2. ماست دو قاشق سوپخوری
  3. پیاز دو عدد
  4. فیله مرغ 300 گرم
  5. جعفری یک تا دو قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه سمبوسه مرغ خانگی

پیازها را به صورت ریز خرد کرده و در یک ماهیتابه آنها را تفت دهید تا خوب نرم شوند.فیله های مرغ را تکه تکه کرده و داخل پیاز بریزید.نمک و فلفل و جفری را خرد کنید و داخل مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا طعم بگیرند.آرد و روغن و ماست را نیز مخلوط و کم کم آب ولرم را در آن بریزید تا زمانی که خمیری به دست آید که به دست نچسبد.در یک سطح آرد را بریزیدخمیر را با وردنه باز کنید و با یک لیوانی که گرد است قالب بزنید و در هر قالب کمی از مواد را بریزید لبه های خمیر را با یک چنگل بسته تا باز نگردد.هر دو سمت سمبوسه را سرخ کرده و در یک ظرف زیبا بچینید.

 

درباره جعفری

جعفری به حفط کردن سلامت استخوان ها کمک می کند و از پوکی استخوان شدیدجلوگیری می کند. پوکی استخوان به دلیل کاهش کلسیم در استخوان هاو نیز وجود یک اسید آمینه به نام هموسیستئین رخ می دهد. به غیر از محصولات لبنی و سبزیجات، جعفری به عنوان یک منبع خوب و غنی از کلسیم در نظر گرفته شده است. جعفری حاوی مقدار مناسبی از اسید فولیک است که باعث کاهش هموسیستئین می شود.جعفری یک ماده ادرارآور است و در کنترل بیماری های مختلف مانند: سنگ کلیه، عفونت دستگاه ادراری و سنگ کیسه صفرا استفاده می شود. ریشه جعفری برای مقابله و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است. اضافه کردن جعفری به آب جوش و نوشیدن روزانه آن به عنوان یک پاک کننده عمومی برای بدن موثر است.جعفری به اسپاسم‌های زنان پس از تولد نوزاد کمک می‌کند همچنین برای رفع عفونت‌های ادراری و ناراحتی‌های معده مفید است.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *