ماهی قزل آلای کبابی را در فر پخت کنید

ماهی قزل آلای کبابی
ماهی قزل آلای کبابی

اگر قصد پخت ماهی قزل آلا را دارید طرز پخت آن را در فر نمیدانید طرز تهیه آن را قصد داریم به شما آموزش دهیم.در ادامه میخواهیم طرز تهیه ماهی قزل آلای کبابی را در فر به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل آلای کبابی در فر

  1. ماهی قزل آلا یک عدد
  2. لیموترش تازه 1/2
  3. پودر پاپریکا یک دوم قاشق پایخوری
  4. نمک و پودر سیر به دلخواه
  5. روغن زیتون مقداری

 

طرز تهیه ماهی قزل آلای کبابی در فر

ماهی قزل آلا را پاک کرده و کامل و تمیز بشویید.ماهی را برش های دلخواه بزنید.در یک کاسه لیموترش و فلفل و نمک و پودر سیر را بریزید و ماهی ها را داخل آن کاسه بریزید و بگذارید تا مزه دار شود.ماهی ها را داخل یک سینی فر قرار دهید و زیر آن و روی آن را با روغن زیتون اسپری کنید.ماهی ها را داخل فر در 180درجه به مدت 40 دقیقه بگذارید تا پخته شود.برای اینکه بعد از خوردن ماهی سردی تان نشود یک غذای مصلح میل کنید.

 

 

درباره ماهی

اسیدهای چرب امگا3 در کم کردن خطر مرگ های ناگهانی و بی نظم، کاهش تصلب شرایین، کم کردن سطح تری گلیسرید، کاهش تشکیل لخته خون در عروق و کاهش فشار خون نقش دارند. همچنین اثبات شده امگا3موجود در ماهی خطر جنون، ورم مفاصل، آسم و بیماری کلیه را کاهش می دهد. یکی از عاقبت های ناشی از پیری، این است که عملکرد مغز در اغلب موارد می شود.این امر در بسیاری از موارد طبیعی است، اما بیماری های عصبی جدی مانند بیماری آلزایمر نیز وجود دارد. جالب توجه آن است که در بسیاری از مطالعات مشاهده ای اثبات شد.

افرادی که بیشتر ماهی می خورند، روند کندتری به سوی زوال عقل دارند. یک مکانیسم که می تواند با ماده خاکستری در مغز ارتباط داشته باشد. ماده ی خاکستری، عمده بافت عملکردی مغز است، که حاوی سلول های عصبی است که اطلاعات را پردازش می کند، خاطرات را حفاظت و شما را انسان می سازد. مطالعات نشان داده اند افرادی که هر هفته ماهی مصرف می کنند، ماده خاکستری بیشتری در مرکز مغز دارند، که تنظیم احساسات و حافظه را به عهده دارد.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *