ترشی مارچوبه خوشمزه و بی نظیر

ترشی مارچوبه خوشمزه
ترشی مارچوبه خوشمزه

یکی از ترشی هایی را که میتوان به راحتی در منزل تهیه کرد ترشی مارچوبه خوشمزه میباشد که امروز میخواهیم در سایت فست فود تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای ترشی مارچوبه

  1. مارچوبه 400 گرم
  2. شوید تازه 6 عدد
  3. آب 5 پیمانه
  4. شکر 3 قاشق سوپخوری
  5. چاشنی دلخواه به مقدار لازم
  6. برگ بو 2 الی 3 عدد
  7. سیر 2 حبه
  8. سرکه 2 الی 3 قاشق سوپخوری
  9. روغن زیتون 2 الی 3 قاشق سوپخوری
  10. دانه خردل یک قاشق چایخوری
  11. نمک 2 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه ترشی مارچوبه خوشمزه

ساقه های مارچوبه را که ضخیم است جدا کنید و پوست مارچوبه ها را بگیرید.همه مواد را به جز مارچوبه ها را شوید را در یک ظرف روی حرارت قرار دهید زیر آن را روشن کنید و بگذارید تا به جوش آید.مارچوبه ها را به مواد اضافه کنیدو در حدود 15 تا 20 دقیقه روی حرارت کم بگذارید تا پخته شود.شیشه ها را تمیز بشویید و خوب خشک کنید و شوید ها را داخل شیشه در کف ظرف قرار دهید.مارچوبه ها را داخل شیه ها قرار داده و آب را روی آنها بریزید و شیشه ها را محکم سته و در جایی خنک قرار دهید.

درباره مارچوبه

اگر مدتی است که دستگاه گوارش شما تنبل شده است و دچار یبوست شده اید می‌توانید به مارچوبه اعتماد کنید و آن را تهیه و استفاده کنید. این سبزی یکی از منابع خوب فیبرهای غذایی است. مارچوبه حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب به نام «پکتین» و «موسیلاژ» و غیره می‌باشد که برای مقابله با یبوست بسیار مفیدند. به خاطر اینکه این فیبرها آب را به خود گرفته و دفع مواد زائد را از طریق روده‌ها آسان تر می‌کنند. در واقع این فیبرها و ترکیبات موجود در ساقه‌ی مارچوبه تنبلی روده‌ها را از بین می‌برند. اگر دچار یبوست هستید می‌توانید با مصرف مارچوبه بدون ترسیدن از آسیب رساندن به مخاط روده‌ها با یبوست مبارزه کنید.مارچوبه ادرارآور نیز است. علاوه بر این تصفیه کننده‌ی خون و اندکی ملین است. مارچوبه کار حذف سموم و مواد زاید بدن را تسهیل می‌بخشد. در واقع فیبرهای موجود در آن عملکرد روده ها را بهبود داده و ترکیبات ادرار آور موجود در آن کار کلیه ها را سبک‌تر می‌کند. توصیه می‌کنیم به خواص این میوه‌ها و سبزیجات تصفیه کننده اعتماد کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *