ترشی گوجه فرنگی یک چاشنی خوشمزه

ترشی گوجه فرنگی
ترشی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی میتواند به طریق های مختلف به صورت ترشی در آید.امروز میخواهیم یکی از این روش ها را به شما آموزش دهیم.در ادامه میخواهیم طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه فرنگی

  1. گل کلم یک بوته متوسط و ریز خرد شده
  2. گوجه 2 کیلو رنده شده
  3. فلفل تند سبز 10 عدد
  4. سیر یک بوته بزرگ
  5. خیار 5 تا 6 عدد
  6. کرفس یک بوته کوچک
  7. موسیر خیس شده 100 گرم
  8. رب گوجه یک لیوان
  9. نمک و گلپر، تخم گشنیز، زردچوبه و پودر زیره به میزان لازم
  10. سرکه یک لیوان

 

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را خوب و تمیز بشویید و آنها را در مخلوط کن بریزید تا گوجه ها تبدیل به آب گوجه گردند.سرکه را به آب گوجه تهیه شده اضافه کنید و حدود 5 تا 10 دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید تا سرد شود.تمام مواد ترشی که در بالا آورده شده است را به صورت ریز خرد کرده و در یک ظرف برزید .آب گوجه و سرکه و ادویه و رب را به مواد اضافه کنید و در یک شیشه بزرگتر ریخته و در یخچال بگذارید تا آماده شود.

 

ترشی گوجه فرنگی
ترشی گوجه فرنگی

 

درباره گلپر

گلپر گیاهی است بومی ایران و در مناطق مرطوب کوهستانی و حاشیه های آن رشد می کند. گیاه گلپر معطر است و در صنایع غذایی و دارویی استفاده فراوانی دارد. در این مطلب خواص گلپر را می خوانید.پودر دانه های این گیاه بیشترین کاربرد را برای مواد غذایی دارد، به عنوان مثال پودر گلپر را می توان روی باقلای پخته، عدس و دیگر حبوبات، سیب زمینی پخته و انواع سوپ ها و خورش ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید.گلپر قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است. دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی های عصبی مفید است. ترشحات معده را زیاد میکند و سموم بدن را دفع کرده و ضدعفونی کننده و میکروب کشی قوی میباشد.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *