چوب شور خانگی را به راحتی درست کنید

چوب شور خانگی
چوب شور خانگی

امروز میخواهیم یکی از خوراکیهای و تنقلات مورد علاقه کودکان را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه چوب شور خانگی را به شما بانوان گرامی آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه چوب شور خانگی

  1. روغن مایع1/4 پیمانه
  2. آردبه مقدار لازم
  3. شیر1/2 پیمانه
  4. نمک کمی
  5. تخم مرغ (سفیده)1 عدد
  6. کنجد به مقدار لازم
  7. بیکینگ پودر1 قاشق مربا خوری

 

 

طرز تهیه چوب شور خانگی

در ابتدای کار شیر را با نمک مخلوط کنید و با همدیگر هم بزنید.بیکینگ پودر را به مواد اضافه کرده و هم بزنید.در اینجای کار روغن را نیز به مواد بیفزایید.دست آخر آرد را به مواد اضافه کنید سعی کنید کم کم و آرام آرام آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنیدتا جایی آرد را به مواد بیفزایید که مواد به دست شما نچسبد.از خمیرتان موادی به اندازه گردو جدا کنید و روی یک سطح صاف غلتانده و به شکل میله باریکی در بیاورید این میله را در سفیده تخم مرغ فرو برده و سپس درون کنجد بغلتانید.اینکه شما به چوب شورتان کنجد بزنید یا خیر بستگی به سلیقه شما دارد.میله های کاغذی را ذاخل یک سینی درون فر چیده و داخل فر در درجه 160 درجه قرار دهید تا خشک و ترد شوند.

درباره کنجد

تحقیقات نشان داده است که لیگنان‌ها به بهبود وضعیت چربی‌ها کمک می‌کنند و در تنظیم کلسترول و فشار خون مؤثرند. لیگنان‌ها سِرم خون و سطح کلسترول کبد را پایین می‌آورند و به‌طور طبیعی باعث کاهش کلسترول می‌شوند.روغن کنجد را یک ضد فشار خون قوی می‌دانند چون می‌تواند به کم کردن فشار خون کمک کند. در سال ۲۰۰۶ پژوهشی به‌منظور بررسی تأثیر مصرف روغن کنجد انجام و مشخص شد که کنجد یک خوراکی طبیعی و بسیار مفید میباشد که می‌تواند فشار خون را کم کرده و پایین بیاورد. محققان بعد از پیگیری نشانه‌های مختلف در ۳۲ بیمار مبتلا به فشار خون که در سنین ۳۵ تا ۶۰ سال قرار داشتند و روغن کنجد را به‌عنوان تنها روغن خوراکی مصرفی‌شان به‌مدت ۴۵ روز استفاده کرده بودند، دریافتند روغن کنجد در کاهش فشار خون، کاهش پراکسیددار شدن لیپید و افزایش وضعیت آنتی‌اکسیدانی در بیشتر این بیماران مؤثر بوده است.

Check Also

پشمک خوشمزه را در منزل تهیه کنید

امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین تنقلات را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *