کتلت تن ماهی غذایی برای شام

کتلت تن ماهی
کتلت تن ماهی

اگر به دنبال یک غذای عالی و در عین حال ساده برای شام میگردید طرز تهیه کتلت تن ماهی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کتلت عالی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت تن ماهی

  1.  2 عدد کنسرو تن ماهی
  2. 1 عدد فلفل تند( اختیاری)
  3. 3 حبه سیر
  4. 1/4 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و یا نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  5. 2 عدد پیازچه
  6. 1 قاشق غذاخوری گشنیز خورد شده
  7. 2 عدد تخم مرغ

 

طرز تهیه کتلت تن ماهی

دو عدد تن ماهی را باز کرده و داخل یک کاسه میریزیم.روغن زیادی تن ماهی را دور میریزیم.فلفل قرمز را در صورت تمایل خرد میکنیم و بدون دانه داخل مایه کتلت میریزیم.حبه های سیر را با چاقو ریز میکینم و به ظرف اضافه میکنیم.به اندازه یک قاشق غذاخوری زنجبیل را به مواد اضافه کنید.از پودر زنجبیل نیز میتوانید استفاده کنیم.گشنیز و پیازچه را خرد میکنمی و به مواد کتلت اضافه مینماییمی را به دلخواه به کتلت اضافه کنیم.از مواد کتلت بردارید و یک توپ درست میکنم. وداخل یک ماهیتابه می اندازیم تا سرخ شود.

کتلت تن ماهی
کتلت تن ماهی

درباره تن ماهی

کنسرو ماهی در شرایط عادی، حاوی نگه‌دارنده و افزودنی خاصی نیست مگر اینکه با توجه به ذائقه مردم برخی افزودنی‌های مجاز مثل سبزی‌ها و ادویه‌جات یا سس و… به تن ماهی اضافه شود. مطلقاً نگه‌دارنده شیمیایی در روند کنسرو کردن استفاده نمی‌شود.نمک نیز به عنوان نگه‌دارنده و افزایش‌دهنده زمان ماندگاری محصول به کنسرو اضافه می‌شود اما میزان آن خیلی بالا نیست، البته کسانی که نمک برایشان مضر است بهتر است که این محصول غذایی را نخورند.اینکه میگویند لعاب داخلی کنسرو از قلع است درست است که قلع گران شده اما به همان نسبت قیمت کنسرو تن ماهی نیز از پارسال تاکنون گران‌تر شده است. به طور کلی، قوطی کنسرو باید از نوعی انتخاب شود که در اثر تماس محصول با سطح داخل کنسرو ترکیب‌های مضر ایجاد نشود. لعاب داخل قوطی یا از قلع است یا روی و نوع آن با توجه به نوع محصول متفاوت است. در کل، قلع و ورق‌های آلومینیوم پوشش‌های مجاز و بی‌خطری هستند.

 

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *